اعلام حاکمیت سازمان منطقه ویژه بر شرکتهای این منطقه در زمینه HSE

(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۴۷

اختیار حاکمیت در امور HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، به سازمان این منطقه واگذار شد.

اختیار حاکمیت در امور HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، به سازمان این منطقه واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به بهانه تغییر اساسی در رسالت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تصدی گری به حاکمیتی و سیاستگذاری و با هدف ارتقا نظارت راهبردی در مجموعه صنعت پتروشیمی و بهبود وضعیت HSE شرکتهای مستقر در منطقه ماهشهر جهت رسیدن به استانداردهای ملی، جلسه بررسی وضعیت HSE این منطقه به ریاست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این جلسه با حضور مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران ارشد سازمان منطقه ویژه و کارشناسان HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در تهران برگزار شده بود، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت موجود منطقه در خصوص مسائل HSE، به ظرفیتهای قانونی موجود در سازمان خود به منظور جلوگیری از تخلفات شرکتهای مستقر در منطقه اشاره کرد.

به استناد ماده 7 قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1384، مسئولیت صدور مجوز فعالیت برای انجام فعالیتهای اقتصادی، عمرانی، ساختمانی و غیره در اختیار سازمان مناطق ویژه است و بر همین اساس، از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مسئولیت رعایت ملاحظات زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی در کل منطقه ویژه پتروشیمی، به صورت دائمی بر عهده سازمان این منطقه گذاشته شد.

براساس این تصمیم، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بایستی خود را از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و سایر زیرساختها برای نظارت بر عملکرد HSE شرکتهای مستقر در منطقه آماده کند.

این سازمان نقش حاکمیتی خود را براساس الزامات، مقررات و دستورالعملهای ابلاغی HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعمال می‌نماید و گزارش عملکرد خود را در این زمینه، به این واحد ارائه می دهد.

براساس مصوبات این جلسه، HSE و بازرسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از این پس برای انجام کلیه امور در مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه ماهشهر، از طریق سازمان منطقه ویژه اقدام می نمایند.

تعداد بازدید : ۸۴۰