پنج محصول جدید پتروشیمی در راه بورس سنگاپور

پنج محصول جدید پتروشیمی در راه بورس سنگاپور
(دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳) ۱۵:۱۲

سنگاپور برای مدیریت ریسک در صنعت پتروشیمی قصد دارد تا دو ماه آینده پنج محصول پتروشیمی را در بورس عرضه کند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، بورس سنگاپور از  راه کار جدیدی برای مواجهه با افزایش تقاضای مشتقات پتروشیمی خبر داد .

 بورس سنگاپور در بیانیه خود  اعلام کرده است : از تاریخ دوم دسامبر سال جاری تبادلات پاراکسیلن  paraxylene (PX)به چین تحت قرارداد سواپ شروع خواهد شد و همچنین یکی دیگر از چهار پلی الفین دیگر قرارداد در 19 ژانویه به چین تحویل داده خواهد شد.

 بورس سنگاپور SGX در ادامه بیانیه خود افزود : قرارداد های پلی الفین سنگاپور شامل تحویل پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE) و پلی پروپیلن  (PP) به چین و آسیای جنوب شرقی می باشد. با توجه به ماهیت بی ثبات بازار صنعت مشتقات پتروشیمی، این معاوضه جدید و قراردادهای آینده محور future contracts  با هدف ارائه یک ابزار مصون سازی موثر تر برای فعالان و تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در آسیا و بازارهای فیزیکی محصولات PX,PP و PE تعیین شده است و با استفاده از این راهکار پیش بینی می شود که تولید مشتقات پتروشیمی با توجه به نیاز بسیار بالای چین به این محصولات با رشد معادل 45 میلیون تن برای PX و 23 میلیون تن برای PP و در نهایت 35 میلیون تن برای پلی اتیلن (PE) در بازار برسد.

بورس سنگاپور در پایان اضافه کرد:ICIS ( ارائه دهنده خدمات تجارت جهانی ) ارائه کننده شاخص مناسب برای قراردادهای پلی اولفین در جهان مطرح است و بر خلاف شاخص پلت (موسسه مالی پلاتینیوم) قراردادهای PX  را به صورت تسویه نقدی قرار داده است.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۳۸