به گزارش خبرنگار نیپنا، ریتش شاه در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: پیش از بازید از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، تصور نمایشگاهی کوچک را داشتم اما هم اکنون شاهد حضور تعدادی زیادی شرکت کنندگان داخلی و خارجی هستم، بنابراین معتقدم بازار خوبی در ایران برای صنعت پلاستیک و بسته بندی وجود دارد.
وی افزود: نمایشگاه ایران پلاست برای شرکتهای هندی بسیار شناخته شده نیست، بنابراین فکر می کردم شرکتهای کمتری در این نمایشگاه حضور داشته باشند در حالی که هم اکنون می بینم بیش از 750 شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حاضرند.
مدیر نمایشگاه ایندیا پلاست تصریح کرد: فرصتهای مطلوبی برای شرکتهای فعال در صنعت پلاستیک و پلیمر در بازار ایران وجود دارد، چنانچه تبلیغات بیشتری برای شناساندن نمایشگاه ایران پلاست در بخشهای مختلف جهان صورت گیرد، این نمایشگاه می تواند پذیرای شرکت کنندگان بیشتری از دیگر بخشهای جهان باشد.
شاه با ارائه پیشنهادی به برگزارکنندگان نمایشگاه ایران پلاست، گفت: فعالیتهای پیش از برگزاری این نمایشگاه بین المللی مانند برگزاری نشستها و همایشهای تخصصی در حوزه پلاستیک و پلیمر باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: شاید بتوان گفت که برگزاری یک مجمع (Forum) تحت این عنوان می تواند به عنوان راهکاری برای شناساندن ایران پلاست به فعالان حوزه پلاستیک و پلیمر در نظر گرفته شود، برگزاری نشستها و سمینارهای فنی پیش از آغاز بکار یا در حین برگزاری نمایشگاه، می تواند به هدف کمک کند.
مدیر نمایشگاه ایندیا پلاست تصریح کرد: همچنین حضور مسولان و نهادهای برگزار کننده در دیگر نمایشگاه های بین المللی این حوزه به عنوان بازدیدکننده یا شرکت کننده نیز می تواند به معرفی بیشتر ایران پلاست به جهان کمک کند.
شاه تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که می تواند به افزایش اعتبار و افزایش استقبال عمومی شرکت کنندگان از نمایشگاه ایران پلاست کمک کند، ثبات شرایط سیاسی است؛ دولت می تواند در این زمینه کمک کند زیرا برای شرکتها و سرمایه گذاران ثبات بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: مسئولان برگزار کننده نمایشگاه ایران پلاست باید برای کسب آگاهی و شناخت نسبت به شرایط دیگر نمایشگاه های بین المللی صنعت پلاستیک و پلیمر به بخشهای مختلف جهان سفر کنند.
مدیر نمایشگاه ایندیا پلاست گفت: با توجه به توان شرکتهای هندی در زمینه ساخت ماشین آلات این صنعت، فرصت خوبی برای حضور این شرکتها در بازار ایران و حضور آنها در نمایشگاه ایران پلاست وجود دارد اما باید تبلیغات بیشتری درباره این رویداد نمایشگاهی در هند صورت گیرد.
وی با بیان این که هم اکنون سه شرکت هندی در نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شرکت کرده اند، گفت: دو شرکت از این سه شرکت هندی در زمینه تولید ماشین آلات فعالیت می کنند، من فکر می کنم با افزایش تبلیغات برای ایران پلاست می توان در آینده شاهد حضور شرکتهای هندی بیشتری در این رویداد بود.
شاه عنوان کرد: ایران 90 درصد از ماشین آلات مورد نیاز در صنعت پلاستیک را وارد می کند از این رو شرکتهای هند می توانند از این بازار سهم داشته باشند.
وی درباره رویدادهای بین المللی صنعت پلاستیک و پلیمر در ایران گفت: دو نمایشگاه بزرگ و با کیفیت در صنعت پلاستیک در هند برگزار می شود که یکی از آنها ایندیا پلاست (India Plast) و دیگری پلاستیوزن ایندیا ( (Plastivision India) نام دارد اما تاکنون هیچ شرکتی از ایران در این دو رویداد بزرگ ندیده ام.
مدیر نمایشگاه ایندیا پلاست افززد: با توجه به این که هند 90 درصد محصولات پلیمیری مورد نیاز خود را وارد می کند، شرکتهای ایرانی می توانند با حضور در بازار هند و این نمایشگاه از این فرصت بهره مند شوند.
شاه اعلام کرد: نمایشگاه ایندیا پلاست سومین نمایشگاه بین المللی بزرگ در صنعت پلاستیک در سراسر جهان به شمار می رود و پلاستیویزن نیز جز 10 نمایشگاه برتر این صنعت است.
مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به ظرفیت های موجود در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: فعالان این صنعت برای توسعه و حضور فعالتر در بازارهای جهانی به فعالیتهای بازاریابی موثرتر در خارج از ایران نیاز دارند.
وی در پایان درباره همکاریهای ایران و هند در حوزه پتروشیمی گفت: هند همواره مواد اویله مورد نیاز صنعت پتروشیمی را از ایرران وارد می کند و هم اکنون رابطه خوبی میان تهران و دهلی نو برای دریافت اوره از شرکتهای ایرانی آغاز شده است.