مدیرعامل پتروشیمی مهر : ایران پلاست بهترین فرصت برای برقراری ارتباط موثر با جامعه هدف

مدیرعامل پتروشیمی مهر : ایران پلاست بهترین فرصت برای برقراری ارتباط موثر با جامعه هدف
(دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۵۷

مدیرعامل پتروشیمی مهر در گفتگوی اختصاصی با ستاد خبری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: نمایشگاه ایران پلاست بهترین فرصت برای برقرار ارتباط موثر با جامعه هدف است.

موسوی ترشیزی در بیان اهمیت نمایشگاه ایران پلاست در عرضه توانمندی های ایران در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: نمایشگاه ایران پلاست در دنیای کنونی که ارتباطات حرف اول را می زند، بهترین فرصت برای ارتباطی سریع و سالم با دیگر رقبای جهانی است و صنایع پایین دستی در این فرصت بسیار خوب می توانند راهی طولانی را در زمانی کوتاه برای انتخاب تکنولوژی های بهینه ، طی می نمایند.

وی با اذعان بر وجود مشکل در رابطه بین خریدار و مصرف کننده در نظام عرضه کنونی با انتقاد از نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: وجود دلالان در بازار بورس سلامت بازار عرضه و تقاضا را از بین برده و برای تولیدکننده و خریدار در بالادست و پایین دست، حاشیه سود را کاهش داده و این در صورتی است که این گروه عوامل منفی یک اقتصاد پویا هستند و بدون هیچ زحمت و قبول ریسکی به درآمدهای نجومی دست    می یابند که لازم است با اتخاذ راهکاری مناسب در بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه حذف این افراد از بورس و نظام فروش محصول فراهم شود.

وی با اظهار تاسف از نحوه واگذاری شرکت های پتروشیمی که منجر به از هم گسستگی این شرکت ها در بازار داخلی و خارجی شده است افزود: متاسفانه با نحوه واگذاری در صنعت پتروشیمی، عملاٌ این صنعت مهم تشکل خود را به عنوان یک صنعت مهم در اقتصاد کشور  از دست داده است و در حال حاضر گرچه حجم زیادی از محصولات پتروشیمی صادر می شود اما به علت عدم تمرکز و مدیریت یکپارچه، نقشی در اقتصاد جهانی پتروشیمی نداریم.

وی تشتت در حضور در نمایشگاه های بین المللی و داخلی را نقطه ضعف دیگر امروز کشور در حوزه صنعت پتروشیمی در بخش بالادست و پایین دست دانست و افزود: دیگر شرکت ها از کشورهای مختلف در حضور در نمایشگاه های بین المللی وحدت و یکپارچگی و هدف واحد دارند اما این وحدت رویه در بین شرکت های ایرانی دیده نمی شود.

وی افزود: آنچه آنها دارند و نشان دنیا می دهند ، نظم و ترتیب و وحدت مدیریت و جذابیت است و متاسفانه ما این شاخصه ها را رعایت نمی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اخبار و اطلاعیه های نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست می توانید به پایگاه این نمایشگاه به نشانی www.iranplast.ir مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : ۳,۷۳۸