توسعه صنایع پایین دستی نماد اقتصاد مقاومتی است

توسعه صنایع پایین دستی نماد اقتصاد مقاومتی است
(دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۵:۰۰

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی پاسخی به اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن آن است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع تکمیلی پتروشیمی به دلیل دارا بودن زیرساختهای لازم در این کشور گسترش خواهد یافت.
محمدحسن پیوندی افزود: ایران خوشبختانه حجم زیاد اتان را در اختیار دارد و در آینده با تکیه بر خوراک در دسترس صنایع پایین دستی همگام با توسعه صنایع بالادستی پتروشیمی گسترش یافته و زنجیره تولید را تکمیل خواهند کرد.
وی ادامه داد: توسعه صنایع پایین دستی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک اولویت به شمار می رود و از همه سرمایه گذاران دعوت می کنیم در این بخش مشارکتی فعال داشته باشند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سیاستگذاری برای تشکیل شهرکهای تخصصی پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی امکان پذیر است، اما متولی ساخت و اجرای شهرکها وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی ادامه داد: در آینده هیچگونه متانولی به طور مستقیم تولید و فروخته نخواهد شد بلکه  در قالب زنجیره ارزش به مواد با ارزش دیگری بدل شده و عرضه خواهد شد.
پیوندی افزود: در زمینه توسعه جی تی پی برنامه های بسیار خوبی تدوین شده است که بزودی و پس از نهایی شدن به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان این که صنعت پتروشیمی در آینده پروپیلن محور خواهد بود گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش واحدهای متانول موجود پروپیلن محور می شوند.
پیوندی ادامه داد: اولویت ما استفاده از میعانات گازی برای خوراک پتروشیمی ها در منطقه پارس جنوبی است و با توجه به موقعیت این منطقه قابلیت مناسبی برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش وجود دارد.

تعداد بازدید : ۲,۶۷۲