فعالیت نیروگاه های دارای بهره وری کمتر از 25 درصد متوقف شود

فعالیت نیروگاه های دارای بهره وری کمتر از 25 درصد متوقف شود
(پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲) ۱۰:۳۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به وزارت نیرو توصیه کرد برای صرفه جویی در مصرف سوخت و مقابله با آلودگی هوا فعالیت نیروگاه های برق با راندمان زیر 25 درصد را متوقف کند

 عباس شعری مقدم روز چهارشنبه در همایش هوای پاک، خودروی برقی، منافع ملی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با بیان این که مصرف سوخت فسیلی در خودروها سهم قابل توجهی در آلودگی هوای شهرها دارد، اظهار داشت: با برقی کردن خودروها می توانیم در مصرف سوخت فسیلی صرفه جویی قابل توجهی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که اکنون واردکننده فرآورده های نفتی هستیم،افزود: با برقی کردن خودروها و صرفه جویی در مصرف انرژی می توان به جای واردات به صادرات فرآورده های نفتی پرداخت.

شعری مقدم افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، دست یابی به محیط زیست سالم و کاهش آلودگی هوا را از برنامه های صنعت نفت کشور در بخش انرژی عنوان کرد.

معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی تاکید کرد وزارت نفت آماده است در هر حوزه ای که به کاهش مصرف سوخت های فسیلی منجر شود، کمک کند.

شعری مقدم با بیان اینکه میزان بهره وری نیروگاه های حرارتی در دنیا به 55 درصد رسیده است، اظهار داشت: اما میزان راندمان نیروگاه های ایران حدود 40 درصد است.

وی به وزارت نیرو توصیه کرد فعالیت نیروگاه های دارای راندمان زیر 25 درصد را متوقف کند تا از این طریق در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: میزان تلفات انتقال برق در ایران از 25 درصد به 15 درصد رسیده است که نقش قابل توجهی در افزایش بهره وری دارد.

تعداد بازدید : ۲,۰۹۵