همزمان با تاکید رییس جمهور بر اهمیت صنعت پتروشیمی در اجلاس داووس

پیوندی: صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد

پیوندی: صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد
(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲) ۱۴:۴۹

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال دارد و سرمایه گذاری در این صنعت باعث جذب سرمایه های سرگردان و کاهش تورم خواهد شد.

به گزارش نیپنا، مهندس محمد حسن پیوندی با اشاره به دعوت رییس جمهور از شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در ملاقات با شرکت های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی اروپایی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: سخنان دکتر روحانی مبین اهمیت صنعت پتروشیمی است و این موضوع وظیفه ما را سنگین تر و انگیزه کارکنان را بیشتر می کند.
وی از تمامی کارکنان صنعت پتروشیمی خواست، با انگیزه و اراده قوی پا به پای دولت یازدهم حرکت کنند و  اظهار داشت: باعث خرسندی است که رییس جمهور و وزیر نفت بر توسعه صنعت پتروشیمی اهتمام می ورزند.
معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: به زودی شرایط اجرایی و نحوه تامین فاینانس طرح هایی که طراحی مفهومی آن در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است مشخص می شود.
پیوندی با اشاره به مجموعه پروژه های 70 میلیارد دلاری که برای 8 سال آینده تعریف شده است، خاطر نشان کرد: از این طرح ها، 30 میلیارد دلار مربوط به طرح های قابل اجرای نیمه تمام است که اکثریت آنها در داخل کشور است.
معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: 40 میلیارد دلار از این مجموعه نیز طرح های جدیدی است که بسیار ارزشمند بوده و بر اساس بازدهی مطلوب طراحی شده است.
وی این طر حها را مشابه طرح های اجرا شده در عسلویه و ماهشهر عنوان و خاطر نشان کرد: این طرح ها بر اساس خوراک فازهای پارس جنوبی شامل اتان، میعانات گازی و متان طراحی شده است.
پیوندی تاکید کرد: این گونه طرح ها پیشتر با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا می شد اما از این پس باید با سرمایه بخش خصوصی اجرا شود.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهور برای ارائه تسهیلات و مزایا به سرمایه گذارانی که زودتر در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کنند، افزود: مشوق ها در حوزه خوراک در اختیار دولت است و به شرایط قراردادهای آینده بستگی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۳,۱۶۳