شعری مقدم در بازدید از پژوهش و فناوری تاکید کرد:

اولویت ما تجاری سازی دانش، خلق ارزش افزوده اقتصادی

اولویت ما تجاری سازی دانش، خلق ارزش افزوده اقتصادی
(دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲) ۱۷:۰۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تجاری سازی پژوهش ها را عامل اصلی ایجاد ارزش افزوده اقتصادی دانست و افزود: ایده ها برای تبدیل شدن به یک کسب وکار موفق و سود آور، باید تجاری سازی شوند.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز دوشنبه 4 آذر 1392 در بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: کارهای بسیار بزرگی در بخش پژوهش انجام شده است اما باید در مقیاس های بسیار بزرگ تر و با هدف ایجاد ارزش افزوده اقتصادی صورت پذیرد.
مهندس عباس شعری مقدم علم بی عمل را به درخت بی ثمر تشبیه و اظهار امیدواری کرد مدیران ارشد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تلاش کنند تا پژوهش های صورت گرفته، زمینه ساز تحقق تولید ثروت در صنعت پتروشیمی شود.
وی با اشاره به انتصاب اعضای هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری تاکید کرد: این افراد سیاست گذار و تعیین کننده راهبرد شرکت هستند و باید به خلق دانش، تجاری سازی ایده ها و تولید ثروت اهتمام ورزند.
شعری مقدم اقدامات پژوهشی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را مطلوب و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر، شناسایی و تدوین روش های مختلف و مدون به منظور تجاری سازی ایده ها و پژوهش های انجام شده با استفاده از پتانسیل های موجود، مهم ترین راهبرد این شرکت است.
وی تاکید کرد: اگرچه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان یک واحد پژوهش بنیادی و توسعه‌ای دولتی است و شرکت های دولتی با محدودیت هایی روبرو هستند اما با اصلاح و تغییر فرایندها، به سهولت می توان در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده گام های اساسی برداشت.
تعداد بازدید : ۲,۵۴۶