شعری مقدم در اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی:

NPC حامی شرکت های خصوصی است/ از رقابت منفی اجتناب کنید

NPC حامی شرکت های خصوصی است/ از رقابت منفی اجتناب کنید
(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲) ۱۶:۴۶

بیست و یکمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی مارون عصر امروز سه شنبه 9 مهرماه 1392 در مشهد مقدس آغاز بکار کرد.

به گزارش نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اجلاس بر اهمیت خرد جمعی و همفکری تاکید کرد و گفت: این گونه همایش ها باید به فضایی برای انتقال تجربیات تبدیل شود.
وی تبدیل این نشست ها به کرسی آزاداندیشی را از برنامه های خود دانست و افزود: به جای اینکه در اینگونه نشست ها صرفا به ارائه گزارش بسنده کنیم می توانیم زمینه تبادل تجربیات، بیان انتقادها و ارائه راهکارهای عملی را فراهم کنیم.
عباس شعری مقدم بر اهمیت نقش مدیران عامل به عنوان بالاترین مقام اجرایی هر شرکت تاکید کرد و گفت: مدیرعامل صرفاً مجری دستورات نیست بلکه شخصی است که باید هدف و راهبرد داشته باشد و بر اساس آن شرکت خود را اداره کند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر اهمیت سود پایدار در شرکت ها اشاره کرد و افزود: مدیران عامل نباید دنبال سودهای کوتاه مدت باشند.
وی با بیان اینکه هدف شرکت ها صرفاً سودآوری نیست، خاطرنشان کرد: اگر به صرف خواسته سهام داران خود برای کسب سود بیشتر در کوتاه مدت، نسبت به کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه آموزش و کاهش هزینه HSE اقدام کنید، در بلند مدت شرکت خود را نابود کرده اید.
عباس شعری مقدم کاهش نیروی انسانی را آخرین گزینه مدیریت دانست و افزود: مدیر موفق باید پیش از تعدیل نیروی انسانی به فکر ایجاد کار برای آنها و در نتیجه افزایش سودآوری شرکتش باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن ابراز نارضایتی از رقابت منفی شرکت های پتروشیمی افزود: به جای اینگونه رقابت ها، به حل مشکلات فی مابین در جهت هم افزایی حرکت کنید و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جهت همراه شماست.
وی با اشاره به گله بانک ها از عدم پرداخت اقساط شرکت های پتروشیمی، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی همیشه صنعت خوش حسابی بوده است و اجازه ندهید امروز به علت بعضی سودهای زودگذر، این وجهه از بین برود.
شعری مقدم با اشاره به خصوصی شدن شرکت های پتروشیمی گفت: امروز وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از شرکت های خصوصی است و ما در این شرکت آماده شنیدن نیازهای شما و پیدا کردن راه حل هایی برای رفع آنها هستیم.
گفتنی است؛ بیست و یکمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی به میزبانی شرکت پتروشیمی مارون 9 و 10 مهرماه 1392 در مشهد مقدس برگزار می شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۲۲