رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی طرح های پتروشیمی در شازند:

صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال پیشرفت است

صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال پیشرفت است
(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲) ۱۷:۱۷

دکتر محمود احمدی نژاد گفت: صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال پیشرفت است و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مهم از اولویت های کاری دولت به شمار می رود.

به گزارش نیپنا، رئیس جمهور بعد از ظهر امروز (یکشنبه ١٩ خرداد) در آیین افتتاح طرح هیدروژناسیون برش های چهار کربنه پتروشیمی شازند و طرح های نیمه صنعتی پلی اتیلن سنگین، کاتالیست های متانول و پلی اتیلن و تولید 7 ماده شیمیایی صنعت پتروشیمی در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: امروز ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی ایران به ٦٠ میلیون تن رسیده است که حدود ٦٠ درصد در داخل کشور مصرف شده و مابقی به خارج از کشور صادر می شود.

دکتر محمود احمدی نژاد افزود: زیرساخت های بسیار خوبی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و با توسعه صنایع تکمیلی که موجب تولید کالا با ارزش افزوده بالا است روند توسعه این صنعت ارزش آفرین شتاب خواهد گرفت و می توان گفت که گام موثری در کاهش بیکاری برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: با همت پژوهشگران داخلی امروز بسیاری از کاتالیست ها و مواد مورد نیاز در صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود و باید با تلاش صنعتگران کشورمان از همه ظرفیت های موجود در صنعت نفت و گاز استفاده کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: صنعت پتروشیمی می تواند نفت خام تولیدی کشور را تحویل گرفته و تبدیل به کالاهای نهایی با ارزش افزوده بالا کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال پیشرفت است و اکنون وظیفه ما عمران و آبادی ایران است که همه باید با عزمی همگانی در راه این هدف مشارکت کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم با عزت باید در ساختن کشور مشارکت داشته و هدف های مورد نظر نظام را محقق کنند چراکه آینده درخشان متعلق به ملت ایران است.
تعداد بازدید : ۱,۶۷۵