معاون وزیر نفت خبر داد:

همسنگ سازی قیمت خوراک‌های مایع و گاز واحدهای پتروشیمی

همسنگ سازی قیمت خوراک‌های مایع و گاز واحدهای پتروشیمی
(دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲) ۱۴:۳۴

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه همسنگ سازی قیمت خوراک‌های مایع و گاز واحدهای پتروشیمی خبر داد.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه 13 خرداد 1392) از خبرگزاری دانشجویان ایران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کار این خبرگزاری قرار گرفت.

وی در جریان بازدید از بخش های خبری این خبرگزاری، ایسنا را مجموعه‌ای پرتلاش و پرانرژی خواند و در گفت‌وگویی تفصیلی با گروه انرژی ایسنا شرکت کرد.
مهندس بیات در این گفت‌وگو از تصمیم همسنگ سازی خوراک‌های مایع و گاز واحدهای پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: بین 50 تا 75 درصد هزینه واحدهای پتروشیمی هزینه بهای خوراک است.

معاون وزیر نفت افزود: امیدواریم با پشتیبانی دولت و مجلس، ساختار درست و برنامه همسنگ سازی خوراک‌های مایع و گاز واحدهای پتروشیمی را اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در رشد اقتصادی جهان نقشی بی بدیل دارد و اهمیت و نقش این صنعت در زندگی انسان روز به روز در حال افزایش است، تاکید کرد: این صنعت به عنوان پرسودترین صنعت آماده حضور سرمایه گذاران جدید در هر دو حوزه خوراک های مایع و گازی است.

بیات گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر تولید صنایع میان دستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی به تدریج از خام فروشی فاصله گرفته و با تنوع در سبد محصولات خود بازارهای جدیدی را نیز تسخیر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 حدود 12 میلیون تن از محصولات میانی صنعت پتروشیمی در داخل کشور مصرف شده است، خاطر نشان کرد: این رقم در سال 92 با رشد چشمگیری مواجه شد و به 19 میلیون تن رسید.

مهندس بیات استراتژی صنعت پتروشیمی را حرکت در طول زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی عنوان کرد و افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه های گسترده ای در این زمینه دارد که یکی از آنها برگزاری دومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تیرماه امسال است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: ایران با شتاب در حال بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است و در منطقه خاورمیانه رتبه برتر را در ساخت انواع کاتالیست ها و دانش های فنی دارد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد نیازهای واحدهای توسعه ای صنعت پتروشیمی در داخل کشور تامین می شود، تاکید کرد: یکی از کالاهای دانش بنیان صنعت پتروشیمی کاتالیست ها است که در داخل کشور تامین و ساخته می شود.


تعداد بازدید : ۲,۴۳۸
Loading