انجام تعمیرات اساسی بزرگترین کارخانه لاستیک مصنوعی کشور به دست متخصصان داخلی

انجام تعمیرات اساسی بزرگترین کارخانه لاستیک مصنوعی کشور به دست متخصصان داخلی
(شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲) ۱۶:۰۸

بزرگترین کارخانه لاستیک مصنوعی در شرکت بسپاران بندرامام توسط متخصصین داخلی با موفقیت مورد تعمیرات اساسی و در مدار تولید قرار گرفت .

مهندس حسن نشان زاده مقدم مدیر عامل  شرکت بسپاران بندرامام با اعلام این خبر افزود : با  توجه به تحریم های صورت گرفته و عدم همکاری شرکت های خارجی بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت های داخل کشور قطعات پیچیده ,دستگاهها و تجهیزات مرتبط با تولید نظیر کمپرسور ها  ,  راکتورها , درایرها و دی واتر ماشین ها که عمدتا ساخت کشورهای آمریکا , آلمان و ژاپن می باشند و سالهاست وارد کشور نمی شوند با استفاده از توانمندی های سازندگان داخلی در داخل کشور ساخته  شود که خوشبختانه این تجهیزات به موقع تامین و مورد بهره برداری قرار گرفتند

 مدیرعامل شرکت بسپاران بندرامام به نکات برجسته این تعمیرات  اشاره کرد و گفت  : برای نخستین بار 44 دستگاه STEAM COIL ساخت کشور ژاپن جهت درایرها یا خشک  کن های این واحد در داخل کشور ساخته و توسط کارشناسان مجتمع با موفقیت نصب گردیدند.

 وی تصریح کرد: از دیگر نکات بارز تعمیرات اساسی واحد لاستیک مصنوعی BD/SR می توان به تعمیر بزرگترین کمپرسور پیچشی واحد با قطعات بسیار دقیق ساخت داخل و با کیفیت بهتر اشاره کرد که برای نخستین بار و با موفقیت در  سرویس قرار گرفت  .

 وی افزود : از دیگر اقدامات انجام شده که برای نخستین بار با موفقیت انجام شد می توان به انجام عملیات جت زنی و تست  184 کوئیل مربوط به  16 دستگاه راکتور واحد در زمان مقرر انجام و راه اندازی گردید , اشاره نمود .همچنین همزن دو دستگاه راکتور توسط سازندگان داخل ،در راستای بهره وری بیشتر تغییر طراحی شده و در مدار تولید قرار گرفتند.

 مدیر عامل شرکت بسپاران بندرامام  در ادامه خاطر نشان کرد :دستگاه های دی واتر ماشین ساخت شرکت FRENCH OIL کشور امریکا که حدود هفت سال قطعات آن ها به دلیل تحریم وارد کشور نمی شد برای اولین بار با قطعات ساخت داخل تعویض و در سرویس قرار گرفت .

 وی گفت : این تعمیرات اساسی که با به کارگیری بیش از 350 هزار نفر ساعت توسط کارشناسان ونیروهای داخلی و با استفاده از توانمندی ساخت قطعات در داخل کشور طبق برنامه زمان بندی تدوین شده انجام گرفته و به صورت کامل در مدار تولید قرار گرفت.

 از جمله نکات برجسته این تعمیرات اساسی انجام کلیه عملیات به صورت کاملا ایمن و بدون هیچ گونه حادثه ناگوار انسانی و سیستمی بوده است . علاوه بر اینکه  رکورد تازه ای از میزان سرعت عمل متخصصین شرکت های خوارزمی و بسپاران بندرامام برای انجام عملیات با این حجم کار می باشد.

 شایان ذکر است واحد لاستیک مصنوعی شرکت بسپاران بندرامام یکی از واحدهای تولیدی این شرکت  می با شدکه سالانه 40 هزار تن لاستیک مصنوعی در چهار نوع مختلف تولید می کند .فرآورده های این مجموعه تولیدی در تولید انواع تایرهای سواری کامیون و صنایع کفش سازی و اسباب بازی کاربرد دارد .

 از دیگر واحدهای تولیدی این شرکت می توان به پلی اتیلن سبک ,  پلی اتیلن سنگین , پلی وینیل کلراید اشاره کرد.


تعداد بازدید : ۲,۳۷۷