پروژه های مهر ماندگار پتروشیمی نماد حماسه اقتصادی است

بیات خبر داد: پیشرفت 99 درصدی بخش مهندسی مجتمع پتروشیمی مهاباد

بیات خبر داد: پیشرفت 99 درصدی بخش مهندسی مجتمع پتروشیمی مهاباد
(دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲) ۱۵:۲۵

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از بازدید از طرح مهر ماندگار پتروشیمی مهاباد از پیشرفت 99 درصدی بخش مهندسی این مجتمع پتروشیمی خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: این طرح مهر ماندگار با شتاب بسیار خوبی در حال ساخت است و میزان پیشرفت کلی این پروژه تا پایان فروردین به ٧٠,٤٦ درصد رسید.

 عبدالحسین بیات با اشاره به این که بهره برداری از طرح های مهر ماندگار پتروشیمی نماد تحقق حماسه اقتصادی است، افزود: در بخش ساخت و نصب پیشرفت ٤٥,٩٦ درصد و در بخش مهندسی ٩٩ درصد پیشرفت تا پایان اولین ماه سال محقق شده و در بخش تدارکات نیز بیش از ٩٠ درصد پیشرفت انجام شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد به ارومیه در حال اجرا است و یکی از بزرگترین طرح های صنعتی استان و شمالغرب کشور به شمار می رود .

 وی محصولات این طرح را پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن خطی و بوتن ١ نام برد و خاطرنشان کرد: این محصولات کاربرد زیادی در تولید انواع فیلم پلی اتیلن ظروف مختلف قطعه های پلاستیکی و لوله و کابل و نیز چندین محصول دیگر دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه بهره برداری از این طرح مهر ماندگار کشور نقش مهمی در توسعه زنجیره تولید محصولات پتروشیمی دارد، گفت: خوراک پتروشیمی مهاباد از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و میزان آن حدود ٣٢٤ هزار تن در سال است.

وی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی مهاباد با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ٩٢ ساخته شده و وارد مدار تولید خواهد شد اظهار کرد: عملیات ساخت توسط شرکت های ایرانی و با استفاده از جدید ترین فناوری های روز دنیا انجام می شود و بسیاری از قطعه ها و کالاهای مورد نیاز توسط سازندگان ایرانی ساخته شده است.
تعداد بازدید : ۱,۹۵۱