مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

سهم سازندگان ایرانی در صنعت پتروشیمی به 70 درصد رسید

سهم سازندگان ایرانی در صنعت پتروشیمی به 70 درصد رسید
(شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲) ۱۴:۵۲

مهندس "علی محمد بساق زاده" در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی گفت: سهم تامین کنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی ایرانی به بیش از 70درصد افزایش یافته است که نشان از کیفیت مطلوب وتوان بالای شرکت های داخلی دارد.

وی افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه های پنجساله پنجم و ششم توسعه ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.
وی افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با همکاری ۴ شرکت اصلی وزارت نفت، توسعه این صنعت به عنوان یک قطب مهم در اقتصاد ایران می تواند با شتاب بیشتری محقق و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.
بساق زاده با بیان اینکه حضور تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در فرایند تولید، بسیاری از معیارها را با نگرش افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تغییر خواهد داد، افزود: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج وارد می شود، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهد داشت.
تعداد بازدید : ۲,۶۳۹