حمایت از ساخت داخل هدف استراتژیک صنعت پتروشیمی

حمایت از ساخت داخل هدف استراتژیک صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲) ۱۵:۴۶

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری روز شنبه (٢٤ فروردین ) به مناسبت هجدهمین نمایشگاه نفت، گاز ،پالایش و پتروشیمی گفت : از تمام سازندگان داخلی حمایت می کنیم اما کیفیت، سرعت و قیمت در ساخت توسط سازندگان ایرانی باید بیش از پیش مور توجه قرار گیرد.

حیدرنیا با بیان این که ساخت تجهیزات و کالاهای پتروشیمی توسط سازندگان ایرانی در سال گذشته جهشی قابل توجه داشت، افزود: حمایت از ساخت داخل و خودکفایی به عنوان یک هدف استراتژیک در صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان این که اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی نیازمند حمایت بیشتر بانک هاست، گفت: از تمام بانک های داخلی دعوت می کنیم از صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت تاثیر گذار در اقتصاد که ارزش افزوده دارد حمایت کنند.

حیدرنیا ادامه داد: امسال چندین طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و خوشبختانه روند اجرای بسیاری از این طرح ها با شتاب مناسبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: پتروشیمی های غرب کشور در حال تکمیل هستند و پتروشیمی هگمتانه و بخشی از پتروشیمی ایلام امسال وارد مدار تولید شده و پتروشیمی مهاباد نیز تا پایان سال تکمیل می شود و تولید در این مجتمع پتروشیمی عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی های کردستان و لرستان با تامین تجهیزات و خرید کالاهای مورد نیاز در حال تکمیل هستند.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:پروژه هایی که از سوی سرمایه گذاران تحویل گرفته شده و عملیات اجرایی آن آغاز نشده، به زودی بازپس گرفته می شود.

مهندس احمدرضا حیدرنیا افزود: بعضی طرح های پتروشیمی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، اما بعد از ١٠ سال هنوز حتی یک ستون هم ننشانده اند و به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر این سرمایه گذاران نمی توانند پروژه ها را اجرا کنند، هر چه سریعتر آن ها را برگردانند تا به سرمایه گذارانی که قصد انجام کار دارند، واگذار شود.

وی تصریح کرد: به دنبال هماهنگی های صورت گرفته پروژه هایی که تحویل گرفته شده است، اما عملیات اجرایی آن آغاز نشده، به زودی بازپس گرفته می شود و بیش از این نمی توان اجرای برخی طرح های پتروشیمی را به تعویق انداخت.


تعداد بازدید : ۲,۵۴۰