مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ظرفیت زیادی در حماسه آفرینی دارد

صنعت پتروشیمی ظرفیت زیادی در حماسه آفرینی دارد
(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲) ۱۴:۳۷

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت ارزش آفرین پتروشیمی ظرفیت بسیار بالایی در حماسه آفرینی دارد.

به گزارش نیپنا، مهندس عبدالحسین بیات در اولین جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" با اشاره به اینکه نامگذاری سالهای اخیر مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد حماسی است تاکید کرد: فرصت حماسه آفرینی در صنعت پتروشیمی بسیار زیاد است.
وی افزود: همه بخش های صنعت پتروشیمی باید با این رویکرد از طریق پیگیری اجرای طرح های توسعه ای، در جهت توسعه اقتصادی کشور کوشا باشند.
مهندس بیات به دستاوردهای موفقیت آمیز صنعت پتروشیمی در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره و خاطر نشان کرد: تامین مواد اولیه بیش از 40 هزار واحد تولیدی صنایع تکمیلی از دستاوردهای بزرگ صنعت پتروشیمی در سال گذشته است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در زمینه صادرات محصولات نیز این شرکت توانست ضمن تامین نیاز داخلی و خنثی کردن تحریم ها، محصولات مازاد نیاز را به بازارهای جهانی صادر کند.
وی به دستاوردهای عظیم صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در بخش تامین کود اوره مورد نیاز صنایع کشاورزی اشاره و تاکید کرد: سال گذشته با تولید بنزین و گازوئیل در مجتمع‌های پتروشیمی کسری این دو فرآورده راهبردی نفتی به طور کامل در کشور جبران شد.
مهندس بیات گفت: بومی سازی چند کاتالیست راهبردی و پرمصرف موردنیاز صنایع پتروشیمی و پالایشی از موفقیت های دیگر این صنعت در سال 91 بوده است.
وی  تجاری سازی دانش فنی تولید برخی از محصولات پتروشیمی، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی را از برنامه های اساسی صنعت پتروشیمی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 92 قلمداد نمود.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ظرفیت بالای حماسه آفرینی در این صنعت و توجه به این مهم، ضمن تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، رضایت الهی و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) را به همراه خواهد داشت.
تعداد بازدید : ۲,۶۴۴