حرکتی منطقی به سمت استقرار کامل EFQM

(سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۲) ۰۹:۵۵

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن دریافت تقدیرنامه سه ستاره در سومین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، خود را برای آینده ای پویا و متعالی آماده می کند.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن دریافت تقدیرنامه سه ستاره در سومین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، خود را برای آینده ای پویا و متعالی آماده می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این سازمان که در سومین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی امسال، تقدیر نامه سه ستاره دریافت کرد، در سال آینده تمرکز خود را بر برنامه های اصلاحی و تقویت نقاط قوت خود معطوفمی سازد.

مدیرتعالی این سازمان با بیان این مطلب افزود: ما راه زیادی برای رسیدن به تعالی واقعی در پیش داریم و بایستی خود را برای پویایی در آینده ای غیر قابل پیش بینی آماده کنیم.

حبیب انصاری با یادآوری دریافت گواهی تعهد ه تعالی و تقدیر نامه 2 ستاره در 2 سال گذشته، خاطر نشان کرد: برنامه ی ما این است که بتوانیم با شیبی متعادل تا سال 1394 نظام مدیریت کیفیت EFQM و IMS را به طور کامل در سازمان خود استقرار دهیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی سطوح کارکنان سازمان خود، اظهار کرد: نقش ما در کسب موفقیت ها صرفا هماهنگ کننده و گزارش دهنده است و دلیل اصلی کسب این موفقیت تلاش تمامی همکاران ما بوده که در اینجا از تمامی ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

انصاری همچنین ضمن اشاره به نقش موثر مدیریت ارشد در بهره وری سازمانی، نقاط قوت سازمان خود را در بخشهای مختلف از جمله مهمترین وظایف سازمان برشمرد و گفت: نقاط قابل بهبود ما عمدتا مربوط به موارد گزارش دهی، تهیه مستندات منطبق با منطق رادار بوده که به سادگی مرتفع خواهند شد.

سومین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با معرفی برگزیدگان در 15 اسفند ماه به کار خود پایان داد. این جشنواره در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور 44 شرکت پیمانکار، سازنده و صنایع تکمیلی، 33 شرکت خدماتی و پشتیبانی و تولیدی، 10 شرکت از بخش های مختلف صنعت نفت و 7 طرح پتروشیمی و در سه سطح تندیس، تقدیرنامه و گواهی تعهد به تعالی برگزار شد.

شرکت هایی که مدل تعالی سازمانی یا مدل جامع بلوغ مدیریت پروژه را بطور کامل بکار گرفته و طی دوره عملکرد حداقل سه سال اخیر، بهبود مستمر را در فعالیت‌های خود نشان داده‌اند،‌ با کسب حد نصاب تعیین شده به تندیس‌های زرین، سیمین و بلورین دست می یابند که در این دوره هیچ شرکتی حائز این رتبه نشد.

شرکت هایی که به پیشرفت‌هایی در جهت تعالی سازمانی نائل شده‌اند، به شرط کسب حد نصاب تعیین شده برای هر سطح تقدیرنامه دو تا پنج ستاره دریافت می کنند و شرکت هایی که در مسیر تعالی گام نهاده‌اند و با اجرای یکی از روش‌های خود ارزیابی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود را استخراج و برنامه‌های بهبود را اولویت بندی کرده و به اجراء گذاشته باشند موفق می شوند گواهی تعهد به تعالی دریافت کنند.

تعداد بازدید : ۲,۹۴۷