تولید داخلی ماده بازدارنده پلیمری توسط شرکت پتروشیمی پارس

تولید داخلی ماده بازدارنده پلیمری توسط شرکت پتروشیمی پارس
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱) ۱۳:۴۷

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس به همت کارکنان متعهد شرکت ، ماده بازدارنده پلیمری (Polymerization Retarder) با همکاری شرکت های ایرانی در داخل کشور تولید شد .

رئیس مجتمع پتروشیمی پارس با اعلام این مطلب گفت : با همکاری شرکت های داخلی ، تولید آزمایشی ماده بازدارنده پلیمری جهت استفاده در فرآیند تولید استایرن منومر  جهت حفظ تولید پایدار از دو سال پیش آغاز شده است.

مهندس علی اصغر زرافشان افزود: استایرن منومر تولیدی پتروشیمی پارس بالاترین کیفیت جهانی را برای ساخت محصولات پلیمری داراست و برای حفظ کیفیت ، در تکنولوژی تولید این محصول استفاده از مواد شیمیائی بازدارنده پلیمری در برج های تقطیر بمنظور جلوگیری از تشکیل پلیمر در حین فرآیند توصیه شده است.

وی با بیان اینکه این ماده شیمیایی در انحصار یکی از شرکت های انگلیسی است و خرید آن سالیانه هزینه ای بالغ بر دو میلیون دلار را به کشور تحمیل می کند  افزود: در راستای تلاش برای داخلی سازی این ماده، واحدهای مختلف شرکت از جمله پژوهش و فناوری ، مهندسی فرآیند ، کنترل تولید ، بهره برداری ، آزمایشگاه و تدارکات با همکاری تولید کننده های داخلی ، ماده بازدارنده پلیمری را تولید کردند و پس از طی مراحل مختلف از جمله انجام آزمایش های مقایسه راندمان ، بکارگیری عملی این ماده در فرآیند تولید استایرن منومر آغاز و پس از حصول نتایج مطلوب، جایگزین نوع خارجی در فرآیند تولید شد .

 در سالهای گذشته نیز با همت کارکنان این مجموعه ، آنتی فوم برای واحد استحصال اتان و آنتی پلیمر برای واحد استایرن منومر در داخل کشور تولید شده بود. 

تعداد بازدید : ۳,۹۲۷