مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی اعلام کرد

تجمیع پتروشیمی ها و سازندگان تجهیزات داخلی در نمایشگاه افزایش توان داخل

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱) ۱۳:۳۷

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی از برگزاری نمایشگاه افزایش توان داخل خبر داد و گفت: این نمایشگاه به منظور تسهیل ارتباط میان مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت به منظور افزایش توان ساخت داخل، برگزار می شود.

بهرام پورحسن با اشاره به اینکه 80 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی توسط سازندگان داخلی تامین می شود، گفت: اعمال و تشدید تحریم ها بر علیه کشور، گسترش همگرایی میان بخش های تامین کننده و نیازمند تجهیزات را افزایش داده است. 
وی بر گسترش روابط بین مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات این بخش در شرایط تحریم، تاکید کرد و هدف از برگزاری نمایشگاه ارتقا توان داخل را تسهیل ارتباط میان مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات، جمع آوری اطلاعات غیرمتمرکز ساخت داخل اقلام شرکت های پتروشیمی از طریق کمیته های خودکفایی شرکت ها و اعلام نیاز مجتمع های پتروشیمی به سازندگان داخلی عنوان کرد. 
به گفته پورحسن، در این نمایشگاه نیازهای مشترک مجتمع های پتروشیمی جمع آوری خواهد شد که این امر کاهش هزینه های اجرای پروژه های غیرمتمرکز را به دنبال خواهد داشت. 
وی از برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت کالای پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی ماهشهر خبر داد و گفت: منطقه ماهشهر یکی از هاب های پتروشیمی کشور است که برگزاری نمایشگاه در جوار مجتمع های پتروشیمی می تواند امکان دسترسی آسان و سریع به مجتمع ها بعنوان مکان های نیازمند تجهیزات را فراهم کند. 
پورحسن در این ارتباط، افزود: انتظار داریم نمایشگاه سکوی ارتباط میان مجتمع های پتروشیمی و سازندگان باشد و مابقی مباحث فنی، اطلاعاتی و توافق های نهایی از طریق مراجعه به مجتمع ها صورت گیرد. 
مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی، زمان برگزاری این نمایشگاه را 25 تا 28 دی ماه جاری عنوان کرد و گفت: 15 مجتمع پتروشیمی و 30 شرکت سازنده تجهیزات در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 
به گفته وی، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، همایش افزایش توان داخل نیز با حضور مسئولان و کارشناسان صنعت پتروشیمی برگزار می شود. 

 توان 80 درصدی تامین تجهیزات صنعت پتروشیمی در داخل 
مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی از توان 80 درصدی تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی توسط سازندگان داخلی خبر داد و افزود: هم اکنون در بخش انتقال، پایپ ها، ولوها، فیتینگ ها و به طور کلی تمام قطعات بجر محرک ها در داخل کشور تامین می شود و علاوه بر آن امکان ساخت تمام پمپ ها و توربین های بخار، مخازن و کوره ها و قطعات یدکی توربین های گازی در کشور وجود دارد.
تعداد بازدید : ۲,۰۱۶