4 طرح بزرگ پتروشیمی آماده بهره برداری کامل شد

4 طرح بزرگ پتروشیمی آماده بهره برداری کامل شد
(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱) ۱۳:۳۲

تمام طرح های مهر ماندگار پتروشیمی طبق برنامه زمان بندی شده با شتاب مناسب در حال اجراست و 4 طرح در آستانه بهره برداری نهایی قرار دارد.

معاون مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهارکرد: همزمان با برنامه ریزی های انجام شده، در صورت تامین مالی به موقع پروژه ها پیش بینی می شود پروژه های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی تا پایان دولت دهم به بهره برداری کامل برسد.

مهندس احمد زارعی گفت: پتروشیمی کاویان، واحد ان اف 3 پتروشیمی بندر امام، شیمی تکس آریا و نیز فاز اول خط لوله اتیلن غرب، آماده بهره برداری کامل است و این پروژه ها تزریق خوراک شده و در حال فعالیت اولیه است.

وی ادامه داد: پتروشیمی های کردستان و مهاباد، از دیگر طرح های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی  در غرب کشور است که خوشبختانه  بسیاری از تجهیزات موردنیاز آماده شده و طبق برنامه در حال ساخت است.

زارعی افزود: 2 میلیارد دلار تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های مهر ماندگار پتروشیمی و هزار میلیارد تومان نیز به عنوان تسهیلات ریالی به این پروژه ها اختصاص یافته است.

به گزارش شانا، 17 طرح پتروشیمی، در قالب مهر ماندگار، آخرین مراحل ساخت را سپری می کند؛ به طوری که 6 پروژه از 90 تا 99 درصد پیشرفت داشته است و 11 طرح نیز از 50 تا 80 درصد پیشرفت دارد.

همزمان با توسعه صنعت پتروشیمی ایران، پیشرفت طرح های مهر ماندگار پتروشیمی با تزریق منابع مالی جدید با شتاب بیشتر انجام خواهد شد.

بر پایه این گزارش، بهره برداری کامل از 19 طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی در دولت دهم، سبب نقش آفرینی بیشتر این صنعت ارزش آفرین در توسعه اقتصادی کشور شده است و افزون بر ایجاد اشتغال، برنامه ریزی ها برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی را محقق خواهد ساخت.

در 3 ماه نخست سال 91 که از سوی مقام معظم رهبری "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام گذاری شده است، بهره برداری از طرح های بوتن 1 پتروشیمی جم و زنجیره پی وی سی پتروشیمی اروند، مسیر توسعه سایر پتروشیمی ها به ویژه صنایع تکمیلی را هموار می کند.

17 پروژه باقی مانده مهرماندگار با برنامه ریزی انجام شده و تامین مالی مناسب، به تدریج به بهره برداری و تولید خواهد رسید.

یادآور می شود در شب گذشته(22آبان) نیز با راه اندازی برج تفکیک واحد اتیلن پتروشیمی کاویان، عملیات سردسازی در این واحد آغاز شد.

تعداد بازدید : ۲,۲۹۰