مدیرعامل پتروشیمی بندر امام:

حجم پسماند پتروشیمی امام بیش از 80 درصد کاهش یافت

حجم پسماند پتروشیمی امام بیش از 80 درصد کاهش یافت
(چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۴:۳۹

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: مدیریت پسماند به عنوان یک راهبرد استراتژیک با هدف حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در حاشیه دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت گفت: پتروشیمی بندر امام در سال های گذشته حدود 34 هزار و 500 تن پساب داشت که با مدیریت خوب همکاران با تلاش در این مجتمع پتروشیمی این میزان به حدود 6 هزار تن رسیده است.

مهندس محمدحسین ظریفکار فرد افزود: استفاده مجدد از پسماندها و فروش و تفکیک مواد زاید در مبدا از اقدام های انجام شده در این پتروشیمی به شمار می رود.

وی افزود: بازیابی کاتالیست ها و استفاده بهینه از پسماندها در پتروشیمی بندر امام روند مطلوبی را سپری می کند و این مجتمع پتروشیمی به عنوان بزرگ ترین پتروشیمی خاورمیانه با برگزاری نشست ها و تشکیل کارگروه های تخصصی، یکی از شرکت های موفق در زمینه حفظ محیط زیست در کشور است.

ظریفکار افزود: 20 ایستگاه تفکیک و نگهداری موقت در پتروشیمی بندر امام به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است و با توجه به این که 9 هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند، در آینده نزدیک به لحاظ رسیدن به بالاترین استانداردهای زیست محیطی، به این هدف دست خواهیم یافت.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۵