بازدید مهندس بیات از پروژه واحد تفکیک میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام

بازدید مهندس بیات از پروژه واحد تفکیک میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام
(پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱) ۱۴:۴۲

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیأت همراه ضمن حضور در مجتمع پتروشیمی بندرامام از مراحل نهایی اجرای پروژه واحد تفکیک میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، مهندس بیات در این بازدید بر اهمیت تکمیل پروژه واحد تفکیک میعانات گازی ( NF3 )  پتروشیمی بندرامام در زمان پیش بینی شده تاکید کرد و گفت:  با توجه به اینکه این طرح یکی از بزرگترین طرحهای در دست اجرای شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دست کارشناسان و متخصصان داخلی کشور است باید در حداقل زمان و با بهترین کیفیت اجرا شود.

درادامه این بازدید کارشناسان و متخصصان اجرایی پروژه گزارش مبسوطی از روند اجراء و پیشرفت مراحل نهایی پروژه واحدتفکیک میعانات گازی(NF3) پتروشیمی بندرامام ارائه کردند  .
مهندس بیات در پایان با تشکر از زحمات شبانه روزی کارشناسان و دست اندر کاران پروژه مذکور ضمن تأکید مجدد بر انجام مراحل پایانی این پروژه بطور ایمن اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این واحد که از افتخارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و  بخصوص پتروشیمی بندرامام است ، ضمن دلگرمی بخشیدن به تمامی زحمت کشان عرصه پتروشیمی  بتوان شعار تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال جاری را جامه عمل پوشاند .
شایان ذکر است با تکمیل و راه اندازی این طرح ظرفیت دریافت خوراک NGL یا میعانات گازی از مناطق نفت خیز جنوب از 120 هزار بشکه در روز به 220 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و ظرفیت تولید محصولات گازی اتان ، پروپان ، بوتان ، پنتان و سنگین تر پتروشیمی بندرامام در صورت تأمین خوراک تا 2 میلیون 685 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.
مجتمع پتروشیمی بندر امام دارای 5 شرکت تابعه فرآورش ، بسپاران ، کیمیا ، آب نیرو و خوارزمی می باشد و با تولید 30 نوع فرآورده شیمیایی و پتروشیمیایی سهم مهمی را در تولید و صادرات پتروشیمی به بازارهای خارجی و داخلی دارا میباشد.


تعداد بازدید : ۲,۱۳۷