مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

80 درصد تجهیزات پتروشیمی اروند داخلی است

80 درصد تجهیزات پتروشیمی اروند داخلی است
(سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱) ۱۳:۴۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه 80 درصد تجهیزات به کار رفته در مجتمع پتروشیمی اروند از تولیدکنندگان داخلی تامین شده است، در‌آمد سالانه این سه طرح را بیش از 700 میلیون دلار پیش بینی کرد.

عبدالحسین بیات در مراسم افتتاح طرح های پتروشیمی اروند، اسکله دوم مایعات و طرح تفکیک هوا و نیتروژن پتروشیمی مارون گفت : اجرای پروژه پتروشیمی اروند ، به خصوص واحد ایی.پی.وی.سی توسط متخصصان ایرانی از نظر آلمانی‌ها غیرممکن بود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در اجرای طرح پتروشیمی اروند با شرکت اوده آلمان قرارداد داشتیم که آنها به بهانه عید کریسمس به کشور خود رفتند و به بهانه تحریم، هیچ وقت به پروژه بازنگشتند.
بیات تصریح کرد: بسیاری از واحدهای پتروشیمی کشور به دلیل این که به محصولات پتروشیمی اروند نیاز داشتند، از ظرفیت کامل خود استفاده نمی کردند و هم اکنون با راه اندازی این مجموعه، نیاز آنها به طور کامل تامین می شود.
وی ظرفیت تولید پتروشیمی اروند را 2 میلیون و 834 هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: در مجموع 16 هزار و 217 میلیارد ریال بابت اجرای سه طرح پتروشیمی اروند اسکله دوم مایعات و طرح تفکیک هوا و نیثتروژن پتروشیمی مارون در دولت‌های نهم و دهم سرمایه گذاری شده است.
بیات از اشتغال یک هزار و 600 نفر در این طرح ها خبر داد و گفت: در دوره ساخت بیش از 51 میلیون نفر ساعت در این طرح‌ها مشغول به کار شده اند.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به طرح پتروشیمی اروند اشاره کرد و گفت: کاسپیک و گریدهای پی.وی سی تولیدی در این مجتمع نه تنها نیاز داخلی بلکه بخش عمده ای از نیاز کشورهای منطقه را نیز تامین خواهد کرد.
وی یادآور شد: طرح های امروز سازگاری زیادی با محیط زیست دارد و در فرآیند تولید کلر از تکنولوژی غشایی استفاده شده است.
وی با تأکید براینکه راه اندازی این طرح ها توسط مهندسان ایران ساخته شده است اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی اروند در منطقه شکل گرفته به طوری که این صنعت پتروشیمی نیاز هفت صنعت عمده کشور در زمینه بهداشتی، غذایی و دارویی را برطرف می کند.
وی افزود: تولید پی..وی.سی گرید پزشکی برای نخستین بار در منطقه صورت می گیرد و تولیدات این بخش نیز تامین کننده نیاز کشورهای منطقه خواهد بود.
بیات خواستار تسریع در ارائه تسهیلات بانکی به طرح های صنایع پتروشیمی و پایین دستی شد تا توسعه این صنعت ارزش آفرین سرعت گیرد.
طرح‌های پتروشیمی اروند،اسکله دوم مایعات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین طرح تفکیک هوا و نیتروژن پتروشیمی مارون روز دوشنبه اول خرداد 1391 با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

تعداد بازدید : ۲,۵۱۶