فرمانده بسیج صنایع پتروشیمی:

بسیجی باید نمونه واقعی اخلاق، تواضع، تخصص و پرکاری باشد

بسیجی باید نمونه واقعی اخلاق، تواضع، تخصص و پرکاری باشد
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۰۹:۲۲

فرمانده بسیج شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین نشست سراسری افسران ارتش سایبری گفت: با برگزاری غیرمتمرکز برنامه های بسیج در پایگاه های مختلف زمینه انتقال تجربیات و اشنایی بیشتر همکاران بسیجی با تجربیات پایگاه های مختلف فراهم می شود.

دکتر کرمانی با بیان اینکه رهبری در سال گذشته دوبار در صنعت نفت حضور پیدا کردند افزود: ایشان یک بار در ابتدای سال در منطقه عسلویه بر اهمیت و نقش صنعت نفت در جهاد اقتصادی تاکید کردند و بار دیگر درانتهای سال با حضور در پژوهشکده نفت ، اهمیت این صنعت را تبیین کردند.
وی با بیان اینکه ایشان در سخنانشان در پژوهشکده نفت چند ویژگی برای صنعت نفت برشمردند افزود: اولین انها تفکر بسیجی است.
کرمانی افزود: این مفهوم را که دریک کلمه خلاصه کنیم به همان عبارت معروف حضرت امام می رسیم که فرمودند: ما می توانیم. این ما می توانیم خیلی مهم است. کار تیمی خالصانه اولین عامل تفکربسیجی است.
فرمانده بسیج شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود : ایشان فعالیت نفت را نمونه جهادفی سبیل ا... برشمردند و از اینکه در توضیحات همکاران بخش های مختلف، تحریم به عنوان فرصت مطرح شده بود ابراز خوشحالی کردند و این را نشانه اعتماد به نفس ویژه دانستند.
وی افزود : رهبر معظم انقلاب ، جوانگرایی را ویژگی دیگر  صنعت نفت برشمردند و افزودند آنچه امروز در نفت دیدم استثنا نبود و  امروز درکشورقاعده شده است.
کرمانی با بیان اینکه امروز سه پایگاه بسیج به 38 پایگاه قبلی ما افزوده شده است گفت: به امید خدا تا پایان سال 14 پایگاه دیگر به این جمع اضافه خواهد شد.
وی چارچوب اهداف بسیج را توسعه سرمایه انسانی در قالب نظام تربیتی شجره طیبه صالحین، پدافند غیرعامل در حوزه جنگ نرم، بسیج کارشناسی در قالب کانون تخصصی بسیج و بسیج خواهران در بخش تحکیم بنیان خانواده برشمرد و افزود: بسیجیان ما هر جا که هستند باید مشاور مسئولین باشند و تفکرات و ایده های نو که حاصل اندیشه انسان دانش بنیان است را در سازمان خودشان جاری کنند. 
فرمانده بسیج شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد : این هدف از مسیر کانون تخصصی بسیج محقق می شود.
وی با بیان اینکه بسیجی باید نمونه اخلاق باشد افزود: بسیجی بایدمنظم ترین باشد. بسیجی نبایددیر سر کار رود. بسیجی باید در کار خودش خبره باشد و از نظر اعتقادی باید بصیرترین افراد باشد.
وی با بیان اینکه ما به نهضت بازگشت به اخلاق نیاز داریم افزود: در طرح جدید بسیج یک باشگاه فرهنگی خواهیم داشت که اولین مرحله جشنواره فرهنگی ،هنری، اموزشی و قرانی بسیج را برگزار خواهدکرد.
دکتر کرمانی با بیان اینکه بسیج پتروشیمی تکلیف داردکه پدافند غیرعامل را اموزش دهد افزود:.امروز پتروشیمی راحملات سایبری تهدید می کند. به طوریکه در یک روز 102هزار بار حمله سایبری انجام می شود.
وی با بیان اینکه دشمن در فضای سایبری می خواهد نامیدی و از هم پاشیدگی نرم را ایجاد کند افزود: افسر سایبری باید در این شرایط چراغ راه باشد. امروز  اسلحه و لباس جنگ معنی ندارد؛ امروز قلم و رایانه است که ابزار جنگ است .اولویت جنگ نرم است. برای این کار باید روش مدون علمی مبتنی برخرد جمعی و پذیرش همکاران سازمانی داشته باشیم.
فرمانده بسیج شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ما مشوق مادی و رفاهی ودرمانی داریم اما بازتولید ان نیروهای دانش بنیان ایمان محور  نشده است. برای رفع این مشکل باید شایستگی های فردی و کاری و اخلاقی را توسعه دهیم که می تواند منجر به ایجادحس تعلق سازمانی درافرادمتخصص شود.
وی راهکار استقرار این موضوع را ایجاد یک شبکه اجتماعی دانست و افزود: این شبکه باید در داخل پتروشیمی ، سپس داخل صنعت نفت و بعد در اتباط با دانشگاه ها و کارشناسان ایجادشود.
وی نتیجه این شبکه اجتماعی را تشکیل  کانون کارشناسان بسیج دانست و گفت: برای اینکه کارها به صورت عملیاتی دراید لازم است از یک مدل کاملا علمی در این زمینه استفاده کنیم که این مدل در حال تدوین است و به زودی تکمیل و اجرایی می شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۵۹