مدیرعامل پتروشیمی جم:

توسعه صنعت پتروشیمی با همکاری بورس کالا شتاب خواهد گرفت

توسعه صنعت پتروشیمی با همکاری بورس کالا شتاب خواهد گرفت
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۱۰:۴۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم ایجاد محدودیت در عرضه، تعیین قیمت و سهمیه بندی را عاملی برای باز ماندن بورس کالا از وظایف اصلی خود خواند و خواستار همکاری بیشتر بورس کالای ایران با شرکت های پتروشیمی شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: بورس کالای ایران  بهترین مکان برای معامله های شفاف و رقابتی فآورده های پتروشیمی است  و درصورت همکاری بیشتر با شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی  بورس کالای ایران می تواند زمینه را برای رشد و توسعه این صنعت ارزش آفرین فراهم سازد.

مصطفی مرتضوی در ارزیابی روند فعالیت بورس کالا در سال گذشته گفت: بورس کالا مکانی مطمئن برای عرضه و تقاضا محصولات پتروشیمی است که می تواند نقش پررنگی در شفافیت بازار پتروشیمی ایفا کند.

وی افزود: وجود برخی محدودیت ها از جمله سهمیه بندی، میزان عرضه همچنین اعلام قیمت های مورد مبادله برای محصولات پتروشیمی سبب شده است بورس کالا به معنای واقعی نتواند فعالیت کند.

به گفته مرتضوی، محدودیت های موجود در بورس کالا سبب شده تا واسطه گران درصدد کسب سود از این بازار برآیند و بورس آن گونه که باید نتواند نقش واقعی خود را ایفا کند و بورس کالا می تواند با برنامه ریزی و تدوین راهکارهای جدید نقش پررنگ تری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران ایفا نماید.

مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان این که بورس کالا با درگیر حاشیه شدن از وظایف اصلی خود غافل مانده است، گفت: ایجاد محدودیت در عرضه، میزان قیمت و … سبب شده تا بورس کالا بیشتر از آن که به وظایف خود عمل کند، درگیر حاشیه ها باشد.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: بورس کالا در صورتی می تواند فعالیت درستی داشته باشد که اجازه کشف قیمت از سوی بازار را بدهد و مصرف کننده در این بازار بتواند نیاز خود را به راحتی تامین کند.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید با همکاری بیشتر میان بورس کالا و شرکت های فعال در رینگ پتروشیمی بتوان رونق را به بازار بازگرداند.
تعداد بازدید : ۱,۹۶۱