میرکاظمی در مراسم افتتاح رسمی پتروشیمی مبین:

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 51 میلیون تن در سال می‌رسد

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 51 میلیون تن در سال می‌رسد
(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹) ۱۳:۳۰

وزیر نفت با اشاره به بهره برداری رسمی تعدادی از طرح‌های پتروشیمی طی چند روز آینده گفت: به این ترتیب ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 51 میلیون تن در سال می‌رسد.

به گزارش نیپنا، دکتر سیدمسعود میرکاظمی امروز (چهارشنبه 27 بهمن) در مراسم افتتاح رسمی پتروشیمی مبین تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید تا پایان برنامه پنجم، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به سالانه بیش از 95 میلیون تن خواهد رسید.
وزیر نفت بهره‌برداری از طرح توسعه واحد برق و بخار پتروشیمی مبین، حلقه آخر تکمیل این مجتمع بوده است و به این ترتیب، مبین به طور کامل سرویس‌دهنده خدمات برق و بخار به واحدهای دیگر پتروشیمی در منطقه خواهد بود.
وی افزود: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید، شامل دو واحد تولید برق هر یک با ظرفیت 123 مگاوات (درمجموع 246 مگاوات) و دو واحد تولید بخار درمجموع با ظرفیت تولید 660 تن در ساعت است.
دکتر میرکاظمی با بیان این که برای بهره‌برداری از طرح توسعه واحد برق و بخار پتروشیمی مبین 150 میلیارد تومان هزینه شده است، تاکید کرد: بهره‌برداری از این پروژه، کمک قابل توجهی به توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه خواهد کرد و ظرفیت‌های خوبی برای اشتغالزایی در منطقه ایجاد می‌شود.
میرکاظمی افزود: البته در چند روز آینده تعداد دیگری از طرح‌های پتروشیمی به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد که به این ترتیب ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 51 میلیون تن در سال می‌رسد.
وی در باره آخرین وضعیت توسعه فازهای پارس جنوبی نیز اظهار داشت: قرارداد فازهای جدید بسته شده و هم اکنون این فازها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستند.
میرکاظمی با بیان این که توسعه فازهای جدید پارس جنوبی شتاب خوبی داشته است، گفت: زمین‌های مورد نیاز برای ساخت این طرح‌ها آماده شده و قراردادهای لازم برای خریدهای داخلی و خارجی آن‌ها انجام و تمام اسناد فنی مورد نیاز تهیه شده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۷