تشکل های صنفی صنعت پلاستیک خودشان را به دولت تحمیل کرده اند

تشکل های صنفی صنعت پلاستیک خودشان را به دولت تحمیل کرده اند
(جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹) ۱۳:۲۷

دبیر اجرایی انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری گفت: هم اکنون NGO های فعال در صنعت پلاستیک به نوعی خودشان را به دولت تحمیل کرده اند و هیچ استقبالی از آنان نشده است.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری هفتمین نمایشگاه ایران پلاست،سید مهدی صدودی در نشست سندیکای صنعت پلاستیک کشور افزود:یکی از بزرگترین مشکلات موجود در این صنعت بی توجهی به تشکل های فراگیر و NGO های فعال در این عرصه است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل دموکراسی در دنیا تشکل های غیر دولتی هستند افزود: این تشکل ها می تواند در زمینه ارتقا این صنعت در کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.صدودی ادامه داد: امروز ایران کشوری با این میزان منابع غنی، در کجا ایستاده است؟ و یک مقایسه ساده در زمینه صنایع پلاستیکی با کشور همسایه ای همچون ترکیه نشان می دهد که وضعیت این صنعت در کشور ما خوب نیست.

به عقیده دبیر اجرایی انجمن ماشین سازان یکی از مهمترین دلایل ناموفق بودن در این صنعت  بی توجهی به تشکل های فراگیر فعال در این زمینه است چرا که این تشکل ها می توانند نواقص موجود در این حوزه را رفع کرده و کمک حال موثری برای دولتمردان و مسئولان این حوزه باشند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در نمایشگاه ایران پلاست امسال انجام شده و زمینه را برای استقبال بازدیدکننده تخصصی فراهم کرده است، افزود: اما متاسفانه عدم توجه به تشکل های فراگیر در این نمایشگاه نیز بسیار به چشم می خورد، به طوری که برخی از تشکل ها همچون جامعه قالب سازان ایران و برخی تشکل های شهرستان نتوانستند غرفه رایگان داشته باشند.

وی ادامه داد: پرداخت هزینه غرفه انقدر مهم نیست، انچه مهم است،این است که تا چه اندازه NGO ها در کشور عزیزند؟وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا بارها و بارها درستی فعالیت تشکل های غیردولتی و تاثیر بسزای آن در ارتقا وضعیت صنایع و رفع مشکلات انان، ثابت شده است، گفت: با توجه به این موارد همواره این سئوال مطرح است که چرا در کشور ما به این موضوع توجه نمی شود؟

تعداد بازدید : ۱,۳۲۴