با کسب 5/27 درصد از کل صادرات محقق شد

رتبه نخست پتروشیمی نوری در صادرات محصولات پتروشیمی در کشور

رتبه نخست پتروشیمی نوری در صادرات محصولات پتروشیمی در کشور
(چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۵:۵۷

پتروشیمی نوری (برزویه) سال گذشته با عملکردی بالاتر از برنامه مصوب و کسب 5/27 درصد از کل ارزش محصولات صادر شده پتروشیمی، در رتبه نخست صادرکنندگان قرار گرفت.

 

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری (برزویه)، این مجتمع با تولید انواع محصولات آروماتیک و پارافینی شامل بنزن، ارتوزایلین، پارازایلین، ترکیبات سنگین و سبک، رافینیت و گاز مایع تولید به ظرفیت در سال گذشته بیش از 2/3 میلیون تن، عنوان‌ دومین تولیدکننده عمده محصولات پتروشیمی را نیز از آن خود کرده است.

تولیدات این مجتمع در تهیه پلی‌استرها، ‌الیاف مصنوعی،‌ رنگ‌ها، رزین‌ها، بطری‌های یک بار مصرف، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات کاربرد دارد که علاوه ‌بر مصرف داخلی کشور به کشورهای اسپانیا، عربستان، امارات، سنگاپور، هند، چین، تایوان، تایلند، پاکستان، کره جنوبی، قطر، هاند و اندونزی صادر شده است.

مجتمع پتروشیمی نوری (برزویه) یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مواد آروماتیک در جهان و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است. این مجتمع پس از کسب گواهینامه سیستم مدیریت بهداشت،‌ایمنی و محیط زیست و سیستم‌های نوین مدیریتی در سال‌‌های نخست تولید در سال گذشته رتبه 22 را در میان 100 شرکت برتر کشور کسب کرد.

مجتمع پتروشیمی نوری (برزویه) همچنین دو سال پیاپی به عنوان صادرکننده نمونه استان بوشهر، شرکت برتر ایمنی در سطح صنایع پتروشیمی و نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه تعهد به تعالی سازمان در میان شرکت‌های منطقه پارس شناخته شده است.

تعداد بازدید : ۲,۴۹۷