جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات

جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات
(دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸) ۱۱:۱۶

اولین جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف سیاستگذاری، هدایت، نظارت و هماهنگی کلان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکتهای تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، این جلسه با ریاست مهندس علی یزدانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، با حضور اعضای این شورا معاون مدیرعامل، رئیس برنامه ریزی و اطلاعات مدیریت، رئیس خدمات ارتباطات و سیستمهای الکترونیک و تنی چند از کارشناسان و دست اندرکاران حوزه ICT برگزار شد.
مهندس یزدانی در این جلسه با اشاره به آمار استفاده از ICT در ایران و جهان در خصوص وظایف این شورا گفت: تعیین اهداف، سیاستها و راهبردهای کلان فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه، تعیین اولویت های اجرایی و پیاده سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان، بستر سازی فرهنگی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بررسی و تصویب پروژه های پیشتاز استراتژیک و برنامه های اجرایی ICT پیشنهادی شرکتهای تابعه سازمان و تعیین و تبیین رویه ها، استانداردها و مقررات استقرار نظام ICT هماهنگ با نظام عمومی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از جمله وظایف شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه است.
مهندس انصاری، دبیر شورا نیز در ادامه در خصوص وظایف دبیرخانه گفت: وظیفه این دبیرخانه تهیه دستور جلسات، تنظیم صورت جلسات و پیگیری مصوبات و گزارش گیری از کلیه کارگروههای تخصصی و شرکتهای تابعه است.
وی افزود: از دیگر وظایف شورا بررسی و تصویب موضوعات توسعه کلان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان منطقه ویژه، تصویب تشکیل کمیته ها و کارگروههای تخصصی از افراد سازمان و شرکتهای تابعه، تعیین نحوه تعامل و حسن روابط با مراجع ذیربط کشور در راستای تحقق سیاستهای کلی نظام در بخش ICT و بررسی نتایج برنامه ها و فعالیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و اثر بخشی آن در سازمان منطقه ویژه است.
گفتنی است، تشکیل شورای راهبردی فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بسزایی در ارتقاء سطح کیفی تعامل بخش های دولتی و غیر دولتی دارد.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۸