مهندس بیات در دیدار عمومی با کارکنان ستادی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت حاکمیتی دانش محور و توسعه گرا

شرکت ملی صنایع پتروشیمی،  شرکت حاکمیتی دانش محور و توسعه گرا
(یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸) ۱۵:۴۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین دیدار عمومی با کارکنان ستادی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی روندی را پیموده است و در نقطه موجود قرار گرفته است و ما باید با درنظر گرفتن برنامه‌های تدوین شده مانند چشم انداز بیست ساله و برنامه پنج ساله توسعه و ابلاغیه اصل 44 برنامه ریزی برای دست یابی به نقطه مطلوب را انجام دهیم.

به گزارش نیپنا، مهندس بیات از اصل 44 به عنوان راهکار بازگرداندن امانت مردم به خود آنها نام برد و افزود:  با نهایی شدن این بحث در پتروشیمی، بخشی از شرکت ها در قالب هلدینگ واگذار خواهند شد؛ اما این به این معنی نیست که پتروشیمی کلا وارد فضای خصوصی می شود و توسعه صنعت متوقف می شود.
وی تاکید کرد: از این پس ما دو وظیفه در پتروشیمی داریم؛ یکی خصوصی سازی واحدها و حضور در بخش بنگاه داری تا تمکن کامل بخش خصوصی و دیگری تبدیل شدن به یک سازمان دانش محور حاکمیتی و برنامه ریزی برای توسعه صنعت، توسعه‌ای که پایدار و دائمی باشد.
بیات با بیان اینکه اکنون نمی توانیم صنعتی به این عظمت را بی متولی رها کنیم و فقط نقش سهامداری را در آن بازی کنیم افزود: بر همین مبنا لازم است یک تغییر نگرش انجام دهیم و کار را با نگرش جدید پیش ببریم.
وی با بیان اینکه تغییر خدمتگزاران نباید باعث کندی کارها یا متوقف ماندن آنها شود گفت: همه ما باید مانند گذشته روند کارها را پیش ببریم و یکی از دلایلی هم که باعث شد بنده این مسئولیت را بپذیرم این بود از داخل صنعت بودم و شناخت بیشتری به همکاران داشتم تا اینکه فردی از خارج صنعت وارد مجموعه شود و زمانی صرف شود تا بتواند با مجموعه آشنا شود و این گذر زمان باعث عقب ماندن کارها شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: براساس نقشه راه جدید ما باید به یک شرکت توسعه محور و دانش محور برسیم و هدف ما هم باید فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری، رفع موانع مالی و قانونی، طراحی مسیر توسعه و تقویت بخش خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی باید باشد.
وی درباره اینکه آیا این شرکت حاکمیتی خودش هم سرمایه گذاری می کند یا نه گفت : تا حد امکان تلاش ما این است که سرمایه گذاری توسط مردم و بخش خصوصی انجام شود جز در مواردی که امکان سرمایه گذاری مردمی وجود ندارد یا نیاز به سرمایه گذاری ملی یا راهبردی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی استراتژی خود را تفکر، توکل و تلاش اعلام کرد و گفت: در راستای ارزش ها و هدف بنیادی شرکت که تلاش، آفرینش، بالندگی و توسعه برای زندگی بهتر است استراتژی جدید شرکت را هم تعیین کردیم تا بتوانیم با همفکری یکد یگر کار را به پیش ببریم.
وی تغییر اساسنامه متناسب با برنامه جدید، تعریف ساختار جدید شرکت و ورود به مسیر تجربه نشده و پاسخ دهی به دهها سوال جدید را نیازمند تفکر جدید همکاران دانست و از همکارن خواست از طرق مختلف افکار خود را برای پیشبرد بهتر کارها در اختیار هیات مدیره قرار دهند.
مهندس بیات بر تصمیم گیری قبل از اینکه دیگران برای ما تصمیم بگیرند تاکید کرد و گفت: تا وقت هست و ما می توانیم خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم باید کار را پیش ببریم وگرنه مجبوریم تصمیمی که دیگران برای ما می گیرند اجرا کنیم.
معاون وزیر نفت با تاکید براینکه باید از این پس نگاهمان را عوض کنیم و به جای شرکت های تابعه از لفظ شرکت های همکار استفاده کنیم افزود: اکنون ظرفیت خالی در شرکت های دولتی و خصوصی وجود دارد که ما باید تلاش کنیم از این ظرفیت های خالی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی استفاده کنیم و این وظیفه ماست که بهره‌برداران هر دو بخش را توانمند کنیم و در واقع باید نگاه ملی و حاکمیتی داشته باشیم و دیدمان از حالت بنگاه داری تغییر کند.
وی از همکارانی هم که بازنشسته شده اند یا می شوند دعوت کرد با ورود به عرصه در بخش خصوصی کارها را به دست بگیرند و با پشتیبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی روند توسعه پتروشیمی را با سرعت پیش برند.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۸