شرکت بازل به طور رسمی مراحل انجام دانش فنی پتروشیمی ممسنی را آغاز کرد

شرکت بازل به طور رسمی مراحل انجام دانش فنی پتروشیمی ممسنی را آغاز کرد
(یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸) ۱۰:۴۳

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ممسنی گفت: جلسه kick of meeting قرار داد دانش فنی تکنولوژی acp پلی اتیلن سنگین این شرکت در کشور آلمان برگزار شد.

به گزارش نیپنا؛ مهندس دوج افزود: در این سفر که با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن و کارشناسان شرکت تدبیر نیرو به عنوان مدیریت طرح mc برگزار شد، تمامی موارد فنی پروژه با شرکت بازل نهایی و مراحل انجام لیسانس و دانش فنی پروژه توسط شرکت آلمانی بطور رسمی آغاز شد.
وی افزود: در سه ماه آینده اسناد اولیه پروژه و اسناد نهایی قسمت a در هشت ماه و قسمت b در 12 ماه آینده صادر و تحویل می شود.
گفتنی است، در این سفر از واحدهای پلی اتیلن سنگین با تکنولوژی مشابه پتروشیمی ممسنی بازدید شد و مذاکره ایی در خصوص عقد قرارداد مهندسی پایه با شرکت بازل نیز انجام شد.
در سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس در اردیبهشت ماه سال  86 بر احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین به ظرفیت 300 هزار تن در سال در نور آباد ممسنی تاکید  و این طرح به عنوان یک طرح ملی نامگذاری شد .در تعقیب مصوبات هیئت دولت، شرکت پتروشیمی ممسنی به صورت سهامی عام تأسیس و در تاریخ 9/10/1386 به ثبت رسید.
این شرکت مجری پروژه واحد تولید پلی اتیلن سنگین نور آباد ممسنی است، هدف از اجرای آن در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی است. زمین 93 هکتاری پروژه در تاریخ 19/10/1386 کلنگ زده شد. زمان اجرای پروژه چهار سال از زمان تامین ارز خواهد بود.
این پروژه از جمله طرح های منطقه دنا شامل 5 طرح پتروشیمی های دهدشت، چهارمحال بختیاری، کازرون، ممسنی و گچساران (زمان شروع 1387، پیش بینی زمان بهره برداری 1391) است.
خوراک واحدهای پتروشیمی منطقه دنا از پتروشیمی گچساران با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن اتیلن تامین می شود.

تعداد بازدید : ۳,۱۵۴