مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

لزوم به کارگیری مکانیزم جامع در حوزه HSE برای گذرا شدن بحران اقتصادی

لزوم به کارگیری مکانیزم جامع در حوزه HSE برای گذرا شدن بحران اقتصادی
(شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۳:۳۳

رکود اقتصادی دامنه دار جهان تا سال 2012 میلادی ادامه دارد و بسیاری از شرکت ها برای کاهش هزینه ها و آثار ناشی از این بحران ابزارهایی مانند کاهش تولید، تعدیل نیرو، انجام فعالیت های موقتی، کاهش ساعات کاری را به کار گرفته اند که در راس آنها اجرانکردن HSE قرار گرفته است.

دکتر قدرت الله نصیری ظهر شنبه 12 اردیبهشت در همایش بین المللی HSE در صنعت نفت و گاز که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، درباره بحران اقتصادی جهان و اثر آن بر HSE تصریح کرد: پیش بینی می شود در ادامه رکود اقتصادی جهانی در سال جاری میلادی به دنبال کاهش مصرف انرژی، فعالیت های صنایع نفت و گاز نیز کاهش یابد.
به گزارش نیپنا، وی افزود: صندوق بین المللی پول در ماه آوریل سال 2009 میلادی درباره رکود اقتصادی دنیا گزارش ارائه کرد که بر مبنای آن به نظر می رسد در سال جاری میلادی حدود 15 میلیون نفر در سراسر جهان بیکار شوند که یک بحران اجتماعی به دنبال خواهد داشت.
نصیری با بیان این که رکود اقتصادی دنیا بسیار طولانی و عمیق خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس اصلاح اقتصادی و بازگشت به شرایط ثبات زمان بر خواهد بود، بحران اقتصادی جهان که از آمریکا آغاز شده و به کشورهای توسعه یافته گسترش یافته، بر تمامی جوانب تاثیرگذار بوده است.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، رکود اقتصادی دامنه دار جهان تا سال 2012 میلادی ادامه خواهد یافت و بسیاری از شرکت ها برای کاهش هزینه ها و آثار ناشی از این بحران اقتصادی ابزارهایی مانند کاهش تولید، تعدیل نیروی انسانی، انجام فعالیت های موقتی، کاهش ساعات کاری و ... را به کار گرفته اند که در راس آنها اجرا نکردن HSE قرار گرفته که نتیجه آن رعایت نکردن ایمنی و سلامتی در فعالیت هاست.
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران یادآور شد: لازم است همه ذی نفعان و شرکت ها برای گذرا شدن مطلوب بحران اقتصادی، مکانیزم جامع، کارا و موثری را در حوزه HSE به کار گیرند و شرایط استانداردی را فراهم کنند.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۷