به گزارش نیپنا ، شرکت سینوپک چین، بزرگترین پالایشگر جهان از نظر ظرفیت، در نخستین گام خود برای ورود به حوزه انرژیهای نو و پتروشیمیهای با ارزش افزوده بالا، قراردادی را با شرکت الجی کِم کره جنوبی برای توسعه مشترک مواد باتری سدیم-یون امضا کرد.
بر اساس بیانیه رسمی سینوپک، این همکاری بر توسعه سیستمهای ذخیرهسازی انرژی و باتریهای مورد استفاده در خودروهای برقی کمسرعت در چین و بازارهای جهانی متمرکز خواهد بود. دو شرکت قصد دارند مواد کلیدی این فناوری را بهصورت مشترک توسعه دهند تا روند تجاریسازی آن تسریع شود.
سینوپک با استناد به یک گزارش بازار اعلام کرد که ظرفیت بازار باتریهای سدیم-یون چین از ۱۰ گیگاواتساعت در سال ۲۰۲۵ به ۲۹۲ گیگاواتساعت تا سال ۲۰۳۴ افزایش خواهد یافت.
در همین حال، پیشبینی میشود چین تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۹۰ درصد از تولید جهانی این نوع باتریها را به خود اختصاص دهد.
این شرکت چینی تأکید کرد که باتریهای سدیم-یون نسبت به باتریهای لیتیوم-یون، از نظر منابع و هزینه، ایمنی بالاتر، سرعت شارژ بیشتر و عملکرد بهتر در دماهای پایین، بهویژه در مقایسه با باتریهای لیتیوم-آهن فسفات مزایای قابلتوجهی دارند.
هاک چئول شین، مدیرعامل شرکت الجی کِم، در بیانیهای اعلام کرد که از مسیر همکاری با سینوپک، ما مواد باتری نسل بعدی را در زمان مناسب توسعه خواهیم داد و به تقویت سبد کسبوکار خود مطابق با راهبردهای آینده مشتریان ادامه خواهیم داد.
این همکاری بخشی از تلاشهای گستردهتر الجی کم و سینوپک برای ورود به بازارهای نوظهور ذخیرهسازی انرژی و پاسخ به تقاضای فزاینده برای فناوریهای جایگزین باتری در صنعت حملونقل و انرژی است.