معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

هماهنگی کامل وزارت صمت و NPC برای مدیریت بازار / ایران‌پلاست نمایشگاهی برای ارائه توانمندی‌های داخلی است

هماهنگی کامل وزارت صمت و NPC برای مدیریت بازار / ایران‌پلاست نمایشگاهی برای  ارائه توانمندی‌های داخلی است
(پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۴) ۰۹:۲۸

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تأکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست، این رویداد را فرصتی مهم برای نمایش توانمندی‌های داخلی دانست.

ابراهیم شیخ، در گفت‌وگو با خبرنگار نیپنا، در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، با تأکید بر اهمیت این رویداد گفت: ایران‌پلاست امسال در شرایطی برگزار شد که منطقه با ثبات چندانی روبه‌رو نیست، اما با وجود این شرایط، حضور پرانرژی و فعال صاحبان صنایع، انجمن‌ها، شرکت‌های مادر و فعالان حوزه پتروشیمی چشمگیر بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌ها و فعالان صنعت در این رویداد گفت: استقبال گسترده متخصصان، مهندسان و بازدیدکنندگان نشان داد، این نمایشگاه همچنان یکی از مهم‌ترین رویدادها برای نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش این رویداد در شکل‌دهی به تعاملات سازنده در صنعت پتروشیمی افزود: ایران‌پلاست بستری ارزشمند برای هم‌افزایی میان فعالان صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی است و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت همکاری‌ها و ارتقای جایگاه کشور در بازارهای داخلی و خارجی شود.

شیخ با اشاره به موضوع هماهنگی میان دستگاه‌های متولی برای مدیریت بازار محصولات پتروشیمی گفت: مشکلات اصلی تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی، به‌ویژه در حوزه قیمت‌گذاری، با همکاری و هماهنگی میان وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب کارگروهی مشترک به‌طور مستمر بررسی می‌شود.

وی افزود: این کارگروه به‌صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد و در آن، عرضه کالاها در بورس و وضعیت تولیدات شرکت‌های پتروشیمی به‌دقت رصد می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا نوسان، اقدامات لازم برای مدیریت بازار و حمایت از صنایع پایین‌دستی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری منسجم میان وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان دو بازوی اصلی مدیریت این حوزه، تضمین‌کننده ثبات در عرضه و قیمت‌گذاری محصولات پایین‌دستی است و این روند همچنان با جدیت دنبال می شود.

تعداد بازدید : ۱۱۵