مدیر بازارهای خاورمیانه شرکت چینی شانگو چین:

برنامه‌های گسترده‌ «شانگو» برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

برنامه‌های گسترده‌ «شانگو» برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۱۵:۰۰

مدیر بازار خاورمیانه شرکت چینی شانگو با حضور در نمایشگاه نفت ایران، ظرفیت‌های از برنامه‌های توسعه‌ای برای همکاری با صنایع پتروشیمی ایران خبر داد.

رکسی شی در حاشیه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار نیپنا گفت: شرکت دولتی شانگو چین ۵۵ سال پیش فعالیت خود را در شهر شی‌آن واقع در استان شانشی آغاز کرد و در ابتدا دانش فنی خود را از یک شرکت سوئیسی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه ما در طول بیش از ۳۰ سال توسعه صنعتی، توانسته‌ایم فناوری اختصاصی خود را شکل دهیم، افزود: نقشه‌های اولیه و بعضی از اصول دانش فنی ما از شرکت سوئیسی فودر آمده است، اما نرم‌افزارها و دیگر فناوری‌های مهم از ترکیب دانش شرکت‌های مختلف، از جمله کشورهایی مانند روسیه، توسعه یافته است.

راهبرد صنعتی چین و نقش بازار ایران

نماینده این شرکت چینی تأکید کرد چین به بومی‌سازی تجهیزات صنعتی پرداخته و هم‌اکنون قادر است انواع کمپرسور را بدون وابستگی به تأمین‌کنندگان اروپایی و آمریکایی تولید کند.

شی گفت: این بخشی از راهبردی صنعتی چین است که نه‌تنها بازار داخلی، بلکه بازارهای خارجی را هدف قرار داده‌ایم. ایران منطقه‌ای کلیدی برای ماست و برنامه‌هایی برای همکاری گسترده با این کشور داریم.

وی با اشاره به ثبت رسمی شرکت در بازار ایران تأکید کرد: ما در ایران شرکت ثبت کرده‌ایم و این بدان معناست که همه مصرف‌کنندگان نهایی ایران واجد شرایط همکاری با ما هستند.

گسترش فعالیت‌های شانگو در صنایع پتروشیمی ایران

مدیر بازار خاورمیانه شرکت چینی شانگو تصریح کرد: این شرکت در صنایع پالایشی و پتروشیمی ایران حضور داشته و بعضی از نخستین قراردادهای خود را در سال ۲۰۱۱ برای جایگزینی کمپرسورهای زیمنس در در یکی از طرح‌های نفتی امضا کرد.

شی ادامه داد: ما تاکنون بیش از ۳۰ کمپرسور در ایران نصب کرده‌ایم و با شرکت‌هایی مانند نفت ستاره خلیج فارس و مناطق نفت‌خیز جنوب همکاری داشته‌ایم. در سال‌های اخیر، فعالیت‌های ما از حوزه پالایشگاهی به پتروشیمی و تأمین تجهیزات صنعتی شیمیایی گسترش یافته است.

چالش‌های همکاری و چشم‌انداز آینده

وی با اشاره به برخی چالش‌ها در مسیر همکاری با شرکت‌های ایرانی با وجود فرصت‌های موجود در بازار ایران به شرایط اقتصادی و سیاسی جهانی گفت: بازار ایران بسیار پویا و پرتقاضاست، اما مشکلات پرداخت‌های مالی، چالش‌هایی برای مشتریان ایجاد کرده است، برخی شرکت‌ها به‌دنبال راه‌حل‌هایی هستند که نقدینگی کافی برای خرید محصولات داشته باشند.

مدیر بازار خاورمیانه شرکت چینی شانگو با تأکید بر اینکه شانگو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چین، نقش پل ارتباطی میان خطوط تولید ایران و چین ایفا خواهد کرد، افزود: این نوع همکاری بسیار حساس و پیچیده است و قوانین خاصی برای اجرای موفق آن وجود دارد.

حضور در نمایشگاه نفت ایران پس از ۵ سال وقفه

شی گفت: این شرکت چینی پس از پنج سال غیبت، دوباره در نمایشگاه نفت ایران حضور یافته است واین اقدام نشان‌دهنده احترام به بازار ایران و تلاش برای توسعه روابط صنعتی است.
وی تأکید کرد که هدف اصلی از حضور در این نمایشگاه، تقویت ارتباطات، انجام مذاکرات و ایجاد روابط کاری پایدار با مشتریان ایرانی است.

تعداد بازدید : ۱۵۵