تاکید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تکمیل زنجیره ارزش محصولات، گلوگاه "جهش تولید" صنعت پتروشیمی است

تکمیل زنجیره ارزش محصولات، گلوگاه "جهش تولید" صنعت پتروشیمی است
(یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۹:۴۹

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برگزاری نشست های تخصصی بر اهتمام جدی دولت سیزدهم در تحقق راهبرد "جهش تولید" از طریق تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت قاطع از واحدهای تولیدی تاکید کرد.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امروز یکشنبه (2 اردیبهشت ماه) در نشست های تخصصی جداگانه با مدیریت های صنایع پایین دستی، کنترل تولید و طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گلوگاه راهبرد جهش تولید صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش محصولات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست تخصصی و راهبردی با مدیریت صنایع پایین دستی پتروشیمی اظهار کرد: افزون بر هدف گذاری های انجام شده برای تکمیل زنجیره متانول، پلیمر و پلی پروپیلن باید زنجیره تولید اتیلن نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که باید شهرک های تخصصی پتروشیمیایی به صورت تخصصی احداث شوند، گفت: تکمیل زنجیره محصولات مختلف می تواند افزون بر تامین نیازهای کشور در بحث توسعه صادرات نیز مورد توجه قرار بگیرد.

شاهمیرزایی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در سال 1402 را یک دستاورد بزرگ دانست و افزود: همکاری مطلوب هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در فروش اعتباری، موجب رونق تولید و اقتصاد واحدهای کوچک در حوزه صنایع تکمیلی شد.

صنعت پتروشیمی پیشران صنایع کشور

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همچنین در نشست تخصصی و تبیینی با مدیریت کنترل تولید این شرکت با تاکید بر لزوم رشد تولید در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در صنعت پتروشیمی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اهمیت همگرایی و همکاری میان هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی برای تحقق رشد تولید گفت: مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقشی مهم، تاثیرگذار و راهبردی برای افزایش تعامل و همکاری ارکان مختلف صنعت را دارد.

شاهمیرزایی افزود: صنعت پتروشیمی پیشران صنایع مختلف کشور است و توسعه این صنعت ارزش آفرین سبب رشد و ارتقای دیگر صنایع نیز خواهد شد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت گامی بزرگ در جهت تولید پایدار مجتمع های پتروشیمی است که این مهم با تلاش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان همکار می تواند صنعت پتروشیمی ایران را به طور کامل از واردات کاتالیست ها بی نیاز کند.

وی با بیان اینکه، باید با رفع موانع و چالش های تولید، زمینه حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود را فراهم کرد، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز 100 میلیون تن عبور خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مدیریت کنترل تولید این شرکت خواست تا ضمن حمایت قاطع از واحدهای تولیدی، با پیگیری اجرای سیاست و راهبرد تکمیل زنجیره ارزش، برنامه منسجم و اثربخشی را در جهت تحقق هدف جهش تولید پیاده سازی کند.

ضرورت تقویت زیرساخت های صادراتی

معاون وزیر نفت در ادامه در جلسه با مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: توسعه و نوسازی بنادر و اسکله های صادراتی محصولات پتروشیمی باید با شتاب بیشتری انجام شود تا طرح هایی که وارد مدار تولید می شوند بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به صادرات کنند.

وی با اشاره به این که امسال 12 طرح جدید به جمع تولید کنندگان محصولات پتروشیمی افزوده خواهد شد، گفت: مدیریت طرح ها باید نظارت دقیقی بر عملیات اجرای طرح های پتروشیمی داشته باشد تا افزون بر رفع مشکلات و چالش های پیش رو، زمینه تولید پایدار نیز فراهم شود.

وی با تاکید بر استفاده از کالاها، تجهیزات و قطعه های ساخت داخل در طرح های پتروشیمی، گفت: شرکت ها و سازندگان توانمند ایرانی از ظرفیت های بسیار خوبی برای تامین نیازهای طرح ها برخوردار هستند و باید خودمان را توانمند سازیم و به حمایت از ساخت داخل بیش از پیش توجه کنیم.

تعداد بازدید : ۶۰۱