تسریع در اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی با هدف جهش تولید در سال 1403

تسریع در اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی با هدف جهش تولید در سال 1403
(یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) ۱۵:۲۵

مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان گفت: تسریع در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و واحدهای در دست احداث نقش مهمی در تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی دارد.

به گزارش نیپنا؛ اسماعیل قنبری مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در در «نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: در بحث جهش تولید که مورد تأکید در سال جاری است، پارامتر مهم دستیابی به ظرفیت واقعی تولید باید مورد توجه قرار گیرد چرا که حدود 30درصد فاصله بین ظرفیت اسمی و تولید واقعی وجود دارد.

وی افزود: بخشی از خالی بودن ظرفیت تولید ناشی از بحث خوراک و بخشی نیز ناشی از مشکلات فرآیندی واحدهاست.

قنبری با بیان اینکه تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و واحدهای در دست احداث نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارد، گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی در مباحث مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ضرورت مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با ایجاد جذابیت در این بخش حاصل می‌شود، چرا که سرمایه‌گذار مثل آهوی گریزپای است و اگر سیگنالی منفی ناشی از بخش‌نامه‌ها، عدم ثبات در تصمیمات و ... ببیند، برای سرمایه‌گذاری مراجعه نمی‌کند.

قنبری خاطر نشان کرد: باید این اطمینان را برای مردم ایجاد کنیم که سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و واحدهای تکمیلی آن، امنیت سرمایه‌گذاری به‌دنبال دارد.

مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تا امروز تلاش و فعالیت های ارزشمندی در راستای توسعه صنعت پتروشیمی داشته است؛ این انتظار را داریم که این شرکت همچون گذشته و حتی بیشتر از گذشته، در حوزه افزایش ظرفیت واقعی تولید حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: وقتی رتبه دوم ذخایر گازی و رتبه چهارم ذخایر نفتی و رتبه اول مجموع ذخایر هیدروکربوری جهان را داریم، انتظار این است که این صنعت در عرصه بین المللی بسیار فعال تر از امروز باشد.

قنبری با بیان اینکه افزون بر بحث چالش خوراک، بحث چالش تکنولوژی نیز وجود دارد، گفت: زیرساخت های موثری در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایجاد شده است که مورد تقاضای ماست که در بحث افزایش دسترسی به تکنولوژی و فناوری روز، واحدهای پتروشیمی را بیش از پیش یاری دهند.

به گزارش نیپنا؛ نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، صبح امروز (یکشنبه 19 فروردین ماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و مدیران برخی از طرح های پتروشیمی به میزبانی مدیریت کنترل تولید این شرکت برگزار شد.در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

 

تعداد بازدید : ۷۴۳