افزایش ۸ درصدی تولید متانول پتروشیمی بوشهر

افزایش ۸ درصدی تولید متانول پتروشیمی بوشهر
(شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۵:۴۶

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید، افزایش ۸ درصدی را نسبت به پارسال ثبت کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی بوشهر، جواد حاتمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پتروشیمی بوشهر در دو عرصه در حال فعالیت است، اظهار کرد: نخست، بخش تولید در گام نخست و زنجیره ارزش متان و همزمان اجرای فاز توسعه‌ای و ابرپروژه فاز دوم که توسعه زنجیره ارزش اتان است.

وی افزود: این شرکت در ابتدای سه ماه دوم سال ۱۴۰۲ با تغییر رویکرد و برنامه‌ها و تعیین اهداف جدید، بخش زیادی از چالش‌های پیش‌رو در هر دو عرصه اعلام‌شده را تاکنون رفع و منافع و موفقیت‌های درخوری را برای سهامداران، شرکت و کشور کسب کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: همزمانی تولید در گام نخست و اجرای چهار پروژه در قالب ابرپروژه فاز دوم، فرصتی برای پتروشیمی بوشهر بود تا بتواند افزون بر فروش داخلی، صادرات، ارزآوری و کمک به چرخه اقتصاد کشور، بخشی از منابع مورد نیاز اجرای گام توسعه‌ای را هم تأمین کند.

حاتمی با اشاره به ثبت رکورد تازه تولید متانول این شرکت در هفته پایانی دی‌ماه گفت: به شکل عینی برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در رشد تولید گام برداشتیم. در سرویس نگه داشتن تمام خطوط تولیدی، تعمیرات همزمان بخش‌های مختلف بدون توقف تولید و رفع کوچک‌ترین نشتی‌های خطوط فرآیندی، بخشی از تلاش و جهاد انجام‌شده از سوی همکارانم است که توانستیم تا ۱۹ اسفند، یک میلیون و ۵۲۳ هزار تن تولید متانول داشته باشیم و تولید خود را نسبت به پارسال ۸ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی بوشهر نمونه‌ای بارز از توجه و بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی در عرصه بهبود عملکرد تولید است، ادامه داد: اتکای ما برای افزایش تولید، توان و تجربه در کنار انگیزه جوانان نخبه است. دانش‌فنی در دسترس را با پروژه‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا داده‌ایم و در برخی زمینه‌ها تولید علم نیز داشته‌ایم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در پایان تصریح کرد: واحد متانول یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی پتروشیمی بوشهر، امسال شاهد رکورد تولیدی متفاوت نسبت به تمام ادوار خود بود و این رویداد امیدآفرین در کنار نزدیک شدن به تکمیل سه واحد از ابرپروژه فاز دوم نیز نویدبخش ارتقای نقش پتروشیمی بوشهر در اقتصاد و صنعت کشور است.

شرکت پتروشیمی بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده و گام نخست آن در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون تن محصول پتروشیمی به‌بهره‌برداری رسیده است. این شرکت که با سرمایه‌گذاری خود تنها پالایشگاه گازی صنعت پتروشیمی را راه‌اندازی کرده است، در آینده‌ای نزدیک با تکمیل چهار واحد تولید الفین، اتیلن‌گلایکل، پلی‌اتیلن سنگین و یوتیلیتی و آفسایت، ۹ واحد فرآیندی را که زنجیره ارزشی منحصربه فرد از بالادست گاز تا محصولات اتان و متان پایه را تشکیل می‌دهد، در اختیار خواهد داشت. فاز سوم این مجتمع ۷۷ هکتاری (در چهار سایت مختلف) خوراک خود را از محصولات نهایی و میانی فاز اول و دوم تأمین خواهد کرد. استقلال حداکثری در تأمین یوتیلیتی نیز از دیگر ویژگی‌های این شرکت است.

تعداد بازدید : ۱,۴۰۷