ایران به جمع 5 کشور سازنده راکتورهای فوق سنگین متانول پیوست

ایران به جمع 5 کشور سازنده راکتورهای فوق سنگین متانول پیوست
(شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۵:۱۳

نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول کشور که با دانش و فناوری داخلی ساخته شده است رونمایی و به طرح پتروشیمی دنا تحویل شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی  صندوق ذخیره فرهنگیان، آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتور فوق سنگین بومی تولید متانول کشور که با همت شرکت دانش بنیان و صنعت ساز ماشین‌سازی اراک و با دانش و فناوری داخلی ساخته شده است امروز شنبه ( نوزدهم اسفند ماه)  با حضور محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، موسوی معاون وزیر صمت و جمعی از مقام های کشوری و استانی در کارخانجات ماشین سازی اراک برگزار شد.

این راکتورهای تولید متانول با نام R3001، برای نخستین بار در ایران و به دست مهندسان و متخصصان شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان تولید گردیده و در فاز نخست 2 دستگاه از این راکتورهای غول پیکر تحویل شرکت پتروشیمی دنا از دیگر شرکت های متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان تحویل شد.

ایران به جمع 5 کشور سازنده راکتورهای تولید متانول پیوست

ساخت این راکتورهای عظیم، ایران را به جمع 5 کشور سازنده راکتورهای تولید متانول وارد کرد. همچنین علاوه بر میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی، باعث شکسته شدن انحصار تولیدکنندگان اروپایی، تقویت دانش بومی در دوره تحریم، بی نیازی به طرفهای خارجی و نهایتا موجب همگرایی درون سازمانی و سودآوری مجموعه های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان شده است.

تولید 24 دستگاه راکتور تولید متانول آغاز شده است

احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، از امضای قرارداد طراحی و ساخت تجهیزات فرایندی پروژه های متانول پتروشیمی های دنا و سیراف شامل 24 دستگاه منحصر به فرد و استراتژیک با ماشین سازی اراک خبرداد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته است پرچم پرافتخار کشورمان را در دنیا به اهتزار درآورد گفت: اکنون جایگاه شرکت ماشین¬سازی اراک و به تبع آن کشور عزیزمان به عنوان پنجمین کشور دارای تکنولوژی ساخت این تجهیزات در دنیا تثبیت شده است.
در این مراسم توافق نامه تحویل راکتورها به امضای مدیرعامل ماشین سازی اراک و مدیرعامل پتروشیمی دنا رسید.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۸