معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

احیای طرح های پتروشیمی گلستان، زنجان و ابن سینای همدان از مصادیق بارز امید آفرینی دولت سیزدهم است

احیای طرح های پتروشیمی گلستان، زنجان و ابن سینای همدان از مصادیق بارز امید آفرینی دولت سیزدهم است
(چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲) ۱۶:۲۵

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: با انتخاب هوشمندانه راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی و با اهتمام مشخص و جدی دولت مردمی سیزدهم در راستای امید آفرینی، عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی گلستان، زنجان و ابن سینای همدان که از سال ها قبل متوقف شده بودند، دردست پیگیری و شتاب بخشی است.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نشست هم اندیشی CAPTURE CO2 که امروز چهارشنبه (2 اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد جمع آوری گازهای همراه مشعل و مدیریت کربن از دو سال قبل در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

وی افزود: با اجرای راهبرد جمع آوری گازهای همراه مشعل در گچساران، مارون، مسجد سلیمان و شرق اهواز ضمن صیانت از محیط زیست، بخشی از خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش تامین خواهد شد.

شاهمیرزایی، با اشاره به احیای برخی از طرح های نیمه تمام و متوقف صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: برخی از اقداماتی که در راستای امید آفرینی و توسعه در مناطق انجام شده است، آغاز مجدد عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی گلستان، زنجان و ابن سینای همدان است که از سال ها قبل متوقف شده بود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر لزوم حمایت از ساخت داخل، خواستار شتاب بخشی در انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان با هدف خودکفایی شد و تاکید کرد: ما از تحریم استقبال نمی کنیم، اما شرایط دوران تحریم سبب شکوفایی نبوغ ایرانی ها شد و امروز با تکیه بر توان داخلی در حال توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی هستیم.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی پیشرو، راهبری کلان و تنظیم گری صنعت را برعهده دارد، گفت: برمبنای سیاست گذاری های کلان و ترسیم آینده توسعه، باید با استفاده ازتمامی ظرفیت های موجود درکشور به سوی خودکفایی کامل و قطع واردات گام برداریم.

جلوگیری از هدر رفتن 95هزار تن هیدروژن در ستاره خلیج فارس

شاهمیرزایی با بیان این که موافقت اصولی اجرای طرح آمونیاک شرکت نفت ستاره خلیج فارس صادر شد، افزود: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از هدر رفت 95 هزار تن هیدروژن ، 450 هزار تن به ظرفیت تولید آمونیاک کشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مجموع گاز مصرفی مجتمع های پتروشیمی کمتر از 8درصد کل گاز مصرفی کشور است و این گاز باید به ارزش افزوده تبدیل شود و محصولات نهایی با هدف کاهش خام فروشی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش تولید شود.

وی به هدف گذاری انجام شده برای بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت اشاره کرد و گفت: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم تمام کاتالیست ها توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های همکار داخلی سازی می شود و برای همیشه مشکل واحد های تولیدی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به شرکت کنندگان در این  نشست تخصصی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که مردم از مسئولان مطالبه گرباشند و در این راستا تمام مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه حمایت و همکاری برای صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار صنعت پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش نیپنا، نخستین نشست هم اندیشی CAPTURE CO2  با حضورمدیران و همچنین نمایندگانی از وزارت نفت و شرکت تابعه، وزارت نیرو، مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه ها و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شد.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۵۲۰