معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی موجب افزایش تولید شده است/ ضرورت همگرایی شرکت ها برای تداوم آرامش بازار

عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی موجب افزایش تولید شده است/ ضرورت همگرایی شرکت ها برای تداوم آرامش بازار
(یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲) ۱۴:۲۸

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: راهبرد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی موجب افزایش تولید و آرامش بازار شده است و تداوم این امر مستلزم همگرایی و یکپاچگی شرکت ها است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امروز یکشنبه (29 بهمن ماه) در نخستین نشست شورای سیاست گذاری رویداد علمی صنعتی (CDIE) اظهارکرد: حمایت از تولید داخل و رونق فعالیت های واحدهای تولیدی در حوزه صنایع پایین دستی از راهبردهای مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزون بر تامین مواد اولیه و خوراک مورد نیاز صنایع پایین دستی و تکمیلی که در سال جاری رشد چشمگیری داشته است، با اجرای راهبرد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی موجب افزایش تولید، ایجاد امنیت و آرامش در بازار شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: همگرایی و تعامل میان شرکت های فعال در صنایع پایین دستی پتروشیمی می تواند موجب یکپارچگی و ثبات بازار می شود و شرکت ها نباید سودای واسطه گری داشته باشند.

مرتضی شاهمیرزایی با اشاره به ضرورت ایجاد نوآوری و پژوهش در حوزه صنایع پایین دستی کشور، افزود: خوشبختانه با همکاری و تلاش های شرکت ها و صنایع در تامین نیازهای فناورانه خود از داخل، شاهد خودکفایی کشور در حوزه دانش فنی هستیم.

وی افزود: باید زمینه توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش از سوی صنایع تکمیلی پتروشیمی مورد توجه قرار بگیرد تا با تنوع تولید گرید های جدید نیاز بخش های مختلف صنایع پایین دستی تامین شود.

به گزارش نیپنا؛ نخستین رویداد صنعتی-علمی CDIE2024 در تاریخ 26 لغایت 27 اردیبهشت ماه 1403 با مشارکت سازمان غذا و دارو، وزارت صمت و نیز فعالین حوزه شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی برگزار می شود.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۳۹۵