بازدید مدیرکل HSE وزارت نفت از زیر ساخت ها و طرح های پتروشیمی منطقه عسلویه

بازدید مدیرکل HSE وزارت نفت از زیر ساخت ها و طرح های پتروشیمی منطقه عسلویه
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) ۱۳:۳۸

مدیر کل HSE وزارت نفت و مدیران بهداشت ، ایمنی، محیط ز یست و پدافند غیرعامل چهار شرکت اصلی، از زیر ساخت ها و طرح های پتروشیمی در منطقه اقتصادی انرژی پارس بازدید کردند.

به گزارش نیپنا ، مظاهر انصاری مدیر کل HSE وزارت نفت به همراه مدیران بهداشت ، ایمنی، محیط ز یست و پدافند غیرعامل چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت به منظور پیگیری اجرای الزام های HSE در طرح های پتروشیمی در منطقه عسلویه از طرح های پتروشیمی و نیز زیر ساخت های این منطقه بازدید کردند.

بازدید از فاز 1و2 پتروشیمی و بررسی وضعیت شبکه اب آتش نشانی متمرکز فازهای 1و2 پتروشیمی ، بررسی وضعیت پروژه جمع آوری پساب و تصفیه خانه پتروشیمی دماوند، همچنین بازدید از ایستگاه آتش نشانی و زیرساخت های HSE شرکت پتروشیمی زاگرس از دیگر محورهای این سفر بود.

همچنین در پایان این بازدید، مدیر کل HSE وزارت نفت ضمن خرسندی از وضعیت مناسب HSE در شرکت های پتروشیمی، به وجود تعهد مدیریتی و نگاه راهبرد محور (نه وظیفه محور) به مقوله HSE به عنوان علل اصلی نهادینه شدن HSE در شرکت های پتروشیمی اشاره کرد.

انصاری همچنین به نقش HSE در اقتصاد و تولید مستمر و پویا و در نهایت سود آوری شرکت ها اشاره کرد و ضمن اعلام حمایت همه جانبه وزیر نفت از موضوعات مرتبط با HSE بر لزوم استفاده از فضای مساعد کنونی در جهت ارتقا و فرهنگ سازی بهداشت ، ایمنی، محیط ز یست و پدافند غیرعامل به ضرورت نگاه به مقوله به عنوان یک ارزش در همه بخش های صنعت نفت تاکید کرد.

بر پایه این گزارش ، داود عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در جریان این بازدید به تشریح و معرفی اقدام های نوین صورت گرفته در حوزه HSE از سوی شرکت های پتروشیمی پرداخت.

در پایان جلسه ای برای بررسی چالش ها و مشکلات منطقه با حضور برخی مدیران ارشد پتروشیمی های عسلویه برگزار شد.



تعداد بازدید : ۱,۴۰۸