مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

تخصیص بخشی از سود سالانه هلدینگ ها به توسعه طرح های پتروشیمی

تخصیص بخشی از سود سالانه هلدینگ ها به توسعه طرح های پتروشیمی
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲) ۱۱:۱۲

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای سرمایه گذاری های جدید، باید از منابع خارجی و همچنین آورده سهامداران، بخش بیشتری به توسعه طرح های جدید اختصاص یابد و هلدینگ های بزرگ پتروشیمی در پایان هر سال بخشی از سود سالانه خود را به توسعه طرح ها اختصاص دهند.

حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در سال های گذشته اغلب سرمایه گذاری ها به صورت فاینانس خارجی بوده است و برای تحقق جذب سرمایه های جدید باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

وی افزود: می توان برای توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی از ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی بهره مند شد و در این راستا همکاری های مختلفی را تحقق بخشید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با هدف توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، پیشنهادهایی در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام شده است.

عباس زاده با اشاره به این که برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه ، سالانه 5 تا 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی باید انجام شود گفت: در سال های گذشته با بهره گیری از روش های مختلف ، بطورمتوسط حدود 3.5 میلیارد دلار سالانه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۶