معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکيد کرد:

حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تأمین کود مورد نیاز کشور/ سبد محصولات پتروشیمی در صنعت کشاورزی متنوع می شود

حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تأمین کود مورد نیاز کشور/ سبد محصولات پتروشیمی در صنعت کشاورزی متنوع می شود
(شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲) ۱۵:۴۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با همکاری و تعامل وزارت جهاد و کشاورزی به دنبال تأمین پایدار کود مورد نیاز کشاورزان هستیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز شنبه (14 بهمن ماه) در دیدار با معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان تنظیم گر و متولی صنعت اهتمام دارد تا نیازهای کشاورزان به کود در موعد مقرر تامین شود.

وی با بیان این که هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی در آستانه کشت بهاره، باید به تعهد های خود نسبت به تامین نیاز صنعت کشاورزی متعهد باشند، گفت: حمایت و پشتیبانی از صنعت کشاورزی باید بطور جدی مورد توجه تمام متولیان امر قرار بگیرد و با همکاری و همگرایی شرایطی فراهم شود تا کشاورزان در نقاط مختلف کشور دغدغه تأمین کود را نداشته باشند.

وی با اشاره به حمایت بخش کشاورزی توسط شرکت های پتروشیمی، افزود: شرکت های پتروشیمی اوره ساز در سال گذشته، 2 میلیون و چهارصد هزار تن کود اوره را با قیمت مصوب  تحویل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دادند و تلاش خواهد شد این روند ادامه داشته باشد.

معاون وزیر نفت به دغدغه پتروشیمی های تولید کننده آمونیاک و اوره برای وصول مطالبات خود اشاره کرد و گفت: می توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی، طلب مجتمع های پتروشیمی را پرداخت کرد و در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری لازم است.

شاهمیرزایی افزود: کارگروه مشترکی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی جهت توسعه زنجیره ارزش کود اوره و تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی مورد نیاز بخش کشاورزی، ایجاد می شود.

به گزارش نیپنا، در این جلسه معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و همچنین مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز به بیان برخی مشکلات و چالش های موجود در تأمین کود بخش کشاورزی پرداختند و در پایان مقرر شد با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم ها و راهکارهای اجرایی برای رفع مسائل مختلف نهایی شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۶