معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

صنعت پتروشیمی در مسیر خودکفایی مصمم است

صنعت پتروشیمی در مسیر خودکفایی مصمم است
(دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲) ۱۶:۵۳

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان راه اندازی اسکله شماره 17 فاز 2 بندر عسلویه و اولین بازوی بارگیری کراژونیک این بندر، اعلام کرد: صنعت پتروشیمی در مسیر خودکفایی کاملاً مصمم است.

به گزارش نیپنا، در جریان سفر عملیاتی مهندس شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که صبح امروز (11 دی ماه) انجام شد، اسکله شماره 17 فاز 2 بندر عسلویه و اولین بازوی بارگیری کراژونیک کاملا ساخت ایران راه اندازی شد.

مهندس شاه میرزایی در جریان راه اندازی بازوی کراژونیک، گفت: با افتخار اعلام می کنم که اولین بازوی بارگیری کراژونیک که پیش تر ساخت آن در انحصار چند کشور غربی بود، امروز توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته، نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه، صنعت پتروشیمی در مسیر خودکفایی مصمم است، اظهار کرد: در همین جا اعلام می کنم که صنعت پتروشیمی ایران در حال ایستادن بر قله خودکفایی در تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز است و جای افتخار دارد که امروز شاهد بارگیری نخستین محموله آمونیاک صادراتی پتروشیمی هنگام از اسکله شماره 17 هستیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با توجه به راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه عرضه های اعتباری که با هدف حمایت از صنایع پایین دستی و رونق واحدهای تولیدی در دستور کار است، عرضه داخلی محصولات حدود 1.3 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون بیش از 100 طرح پتروشیمی در حال ساخت است که یکی پس از دیگری وارد مدار تولید خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر ضرورت تسریع در خاموش شدن مشعل ها و نو فلرینگ در صنعت پتروشیمی گفت: با تلاش وزارت نفت تا پایان امسال 625 میلیون فوت مکعب گازهای مشعل منطقه عسلویه جمع آوری می شود و باید از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این هدف استفاده کرد.

به گزارش نیپنا؛ مهندس شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه عسلویه، از عملیات نصب تجهیزات فرایندی و مبدل های حرارتی ساخت ایران در طرح پتروشیمی دنا و کلدباکس پتروشیمی جم بازدید کرد.

 

تعداد بازدید : ۱,۷۳۵