با همت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاصل شد

وزیر نفت: پتروشیمی گلستان تا 3 سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد

وزیر نفت: پتروشیمی گلستان تا 3 سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد
(پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۰

جواد اوجی گفت: با همتی که امروز در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاصل شده است، پتروشیمی گلستان ظرف 3 سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش نیپنا، جواد اوجی امروز (پنجشنبه، ۳۰ آذر ماه) در جریان بازدید از آخرین روند عملیات اجرایی طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی گلستان، اظهار کرد: متاسفانه پتروشیمی گلستان نزدیک به 18 سال، به دلایلی بلاتکلیف بود ولی خدا را شاکریم که امروز شاهد شروع مجدد عملیات اجرایی این واحد پتروشیمی در دولت مردمی سیزدهم هستیم.

وی با ابراز تشکر و قدردانی از نمایندگان محترم مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و رئیس دادگستری، خاطر نشان کرد: از مهندس شاه میرزایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای پیگیری رفع چالش ها و مشکلات موجود در مسیر احداث پتروشیمی گلستان تشکر می کنم، ایشان قول داده اند که با تکمیل زنجیره ارزش در این پتروشیمی، صنایع پایین دست آن نیز به موازات احداث مجتمع گلستان شروع شود.

جواد اوجی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گلستان بزرگترین پروژه عمرانی در این استان است، افزود: این پتروشیمی با سرمایه گذاری حدود 700 میلیون دلار معادل 35 هزار میلیارد تومان، به منظور تولید سالیانه یک میلیون و 100 هزار آمونیاک و اوره احداث می شود.

وی مزیت های احداث پتروشیمی گلستان را وجود زیر ساخت های مناسب و نزدیکی به منطقه آزاد، دسترسی به خوراک گاز و مجاورت خط راه آهن برای انتقال محصول عنوان و خاطر نشان کرد: با همتی که امروز در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حاصل شده است و سرمایه گذاری شرکت هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی، پتروشیمی گلستان ظرف 3 سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر نفت با بیان اینکه اجرای این پروژه برای بیش از 1500 نفر اشتغال آفرینی در استان به همراه دارد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بخشی از محصول تولیدی این طرح به مصارف داخل استان و بخشی نیز به صادرات اختصاص یافته است.

جواد اوجی تصریح کرد: به مردم شریف استان گلستان قول می دهیم، احداث این واحد پتروشیمی در استان، تحول بزرگی در استان و شهرستان های همجوار به دنبال دارد.

تعداد بازدید : ۱,۴۵۴