معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

دو طرح پتروشیمی در ماهشهر به بهره برداری می رسد

دو طرح پتروشیمی در ماهشهر به بهره برداری می رسد
(شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲) ۱۲:۰۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دو طرح پتروشیمی در ماهشهر به زودی به بهره برداری می خواهد رسید.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاه میرزایی پس از بازدید از چند طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته در سال "رشد تولید، مهار تورم" بزودی واحد اتیلن اکساید پتروشیمی مارون و نیز پتروشیمی نخل آسماری به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: واحد اتیلن اکساید پتروشیمی مارون هم اکنون با بیش از 99درصد پیشرفت و با بهره گیری از توان سازندگان داخلی آماده بهره برداری کامل است که پیش بینی می شود دهه مبارک فجر امسال بطور رسمی افتتاح شود.

وی همچنین از تولید آزمایشی واحد گلیسیرین داروئی پتروناد آسیا خبر داد و گفت: با تولید این محصول بخش عمده ای از نیازهای دارویی تامین و کشور از واردات این محصول بی نیاز خواهد شد.

معاون وزیر نفت، تصریح کرد: باید با کار جهادی و تلاش شبانه روزی طرح های نیمه تمام، مراحل ساخت و بهره برداری خود را انجام دهند و مجریان طرح ها جهت ورود به مدار تولید برنامه ریزی و پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش نیپنا؛ مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در سفر عملیاتی سه روز (14 تا 16 آذر ماه) از طرح های پتروشیمی اسلام آباد، دهلران، واحد تولیدکننده انواع کاتالیست های فرایندهای پلیمری و مواد شیمیایی در شهرستان خرم آباد و نیز مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کرد.

 

گزارش تصویری بازدید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را در اینجا ببینید.

تعداد بازدید : ۲,۱۷۹