نوآوری در صنایع پتروشیمی کلید جلوگیری از انتشار کربن است

نوآوری در صنایع پتروشیمی کلید جلوگیری از انتشار کربن است
(یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۵:۴۸

مدیرعامل شرکت میتسوبیشی کمیکال گفت: نوآوری در صنایع پتروشیمی جهان برای دستیابی به گذار چالش‌برانگیز به سمت به صفر رساندن انتشار کربن ضروری است.

به گزارش نیپنا ، ژان مارک گیلسون در گفت‌وگو با روزنامه نیکی آسیا (Nikkei Asia) در حاشیه مجمع سالانه دو روزه گفت‌وگوی مدیریت جهانی که ازسوی نیکی و مدرسه تجارت سوئیس (IMD) برگزار شد، اظهار کرد که نوآوری در صنایع پتروشیمیایی برای دستیابی به گذار چالش‌برانگیز به سمت به صفر رساندن انتشار کربن ضروری است.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از انتشار کربن، به لیتیوم برای باتری‌ها، به الیاف کربن برای مواد سبک‌تر مانند نیمه‌رساناهای تازه با قدرت بالا، نیترید گالیوم در آسیاب‌های بادی بزرگ نیاز دارید.

مدیرعامل شرکت میتسوبیشی کمیکال ادامه داد: گروه شیمیایی میتسوبیشی در حال ساخت موادی است که امکان گذار به سمت هدف کربن صفر را فراهم می‌کند.

گیلسون، پیش از این مدیرعامل شرکت فرانسوی راکته گروپ (Roquette Group) سازنده مواد اولیه پتروشیمی بوده است، در سال 2021 میلادی نخستین مدیرعامل خارجی هلدینگ شیمیایی میتسوبیشی که اکنون گروه شیمیایی میتسوبیشی،بزرگترین شرکت شیمیایی ژاپن، نام دارد، شد.

شرکت‌ها و کشورها در سراسر جهان برای جلوگیری از آسیب‌های گرمایش جهانی تعهدهای بلندپروازانه‌ای برای دستیابی به به صفر رساندن انتشار کربن داده‌اند

کسب و کار شرکت میتسوبیشی کیمیکال، که مقدار زیادی دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند، با هدف سازماندهی دوباره و تمرکز بر دیگر بخش‌های بازار رو به رشد است.

گیلسون گفت: بخش پتروشیمی در چین و کره‌جنوبی مازاد عرضه را تجربه می‌کند و فشاری را برای ادغام مشاغل در ژاپن ایجاد می‌کند.

وی افزود: تعادل بین ظرفیت و تقاضا مهم است.

مدیرعامل شرکت میتسوبیشی کمیکال در نظر دارد با شرکت دیگری در زمینه پتروشیمی سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کند و اعلام کرده است که تا پایان سال قرارداد امضا خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۱