پتروشیمی هنگام در آستانه بهره برداری/راه اندازی طرح پتروشیمی صدف تا پایان 1402

پتروشیمی هنگام در آستانه بهره برداری/راه اندازی طرح پتروشیمی صدف تا پایان 1402
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲) ۰۹:۴۲

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، از بهره برداری واحد آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام در آینده نزدیک و راه اندازی طرح پتروشیمی صدف تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسگری اظهارکرد: طرح پتروشیمی هنگام با تولید روزانه ۲۲۰۰ تن آمونیاک و ۳۵۰۰ تن اوره در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار، در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و این مجموعه توانسته با ثبت رکورد ۱۸ میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه از ابتدای آغاز طرح، رکوردی قابل توجه ثبت کند.

وی در مورد طرح پتروشیمی صدف به عنوان یکی از طرح های در دست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزود: این طرح پتروشیمی با ظرفیت تولید 136 هزاز تن به ارزش هر تن معادل 1700 دلار، تا پایان امسال وارد مرحله راه اندازی می شود.

علی عسکری با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پروژه تولید لاستیک صنعتی در ایران و منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: تکمیل این پروژه، تأثیر جدی بر تأمین نیازهای داخلی و نیز افزایش صادرات و حضور ایران در بازارهای جهانی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به رشد بیش از ۹.۷ درصدی تولید این مجموعه نسبت به سال گذشته گفت: توانستیم ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سود انباشته تلفیقی در هلدینگ ایجاد کنیم که نسبت به پارسال رشد خیره‌کننده ۶۴ درصدی داشته و امسال هم با تصمیم مجمع عمومی، سود ۷۰ تومانی به ازای هر سهم بین سهامداران از جمله سهامداران عدالت توزیع می‌شود و نفع این تقسیم سود حاصل‌شده، به بخش قابل توجهی از آحاد ملت ایران و بخش بزرگی از بازنشستگان خواهد رسید..

تعداد بازدید : ۲,۲۱۸