نمایشگاه ایران پلاست تبلور صنعت پلاستیک و پلیمر ایران

نمایشگاه ایران پلاست تبلور صنعت پلاستیک و پلیمر ایران
(چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) ۱۵:۳۹

مدیر عامل شرکت نوین پلاستیک، با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه امسال ایران پلاست گفت: صنعت پلیمر در ایران ظرفیت بالایی دارد و امیداست که ظرفیت تولید در صنایع پایین دستی چهشی مطلوب را رقم بزند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست، «مجید کرباسی زاده» مدیر عامل شرکت نوین پلاستیک، نمایشگاه ایران پلاست را تبلور و ویترین صنعت پلاستیک و پلیمر ایران بیان کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه واگذاری تعدادی از غرفه ها به تشکل های تخصصی واگذار شد و فعالان صنعت پلیمر تلاش کردند تا در این رویداد مهم توانمندی های خود را به بازدید عموم بگذارند.

وی ادامه داد: صنعت پلیمر در ایران ظرفیت بالایی دارد و امیدورایم ظرفیت پتروشیمی ها به زودی افزایش یابد. با توجه به همکاری هایی که قرار است از سوی شرکت ملی پتروشیمی و دفتر صنایع پایین دستی صورت گیرد، تحقق این امر موجب رونق هر چه بیشتر صنعت پلیمر می شود.

کرباسی زاده درباره تفاوت های این دوره از نمایشگاه ایران پلاست با ادوار گذشته گفت: به صورت کلی صنعت پلیمر در دنیا و همچنین در ایران به یک بلوغ نسبی رسیده است، به همین دلیل تا حدودی خلاقیت ها محدود شده است. البته چند محصول و نوآوری ویژه در این دوره از نمایشگاه ایران پلاست مشاهده می شود. اتفاقی که در این دوره رخ داده حضور پررنگ شرکت های چینی و هندی است که نشان دهنده تسهیل در ارتباطات تجاری است.

این فعال تولیدی درباره بهره گیری از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی در صنعت پلیمر گفت: علاوه بر هوش مصنوعی ما با شرکت های استارتاپی و فناوری های نوینی روبرور هستیم، هوش مصنوعی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و بیشتر برای مباحث کنترل فرایندها و برنامه ریزی در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما بدون تردید در آینده تغییراتی در صنعت پلیمر ایجاد می کند.

کرباسی زاده گفت: در این دوره از نمایشگاه ایران پلاست تعدادی از شرکت های استارتاپی حضور داشتند که افزایش حضور و حمایت از این شرکت ها برای توسعه صنعت کشور امری ضروری است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۳